Jaká je ta klobása?

"Vadí mi, když od politiků slyším, že si za zdravé potraviny máme připlatit," napsal účastník jedné ankety o zdravém životním stylu. "Ty by přece měly být standardem," dodal. Jak je vidět, mnoho lidí ještě nepochopilo, že nemáme jen dvě cenové úrovně, totiž standard a nadstandard, ale že také existuje hojně rozšířený podstandard. To jsou všechny ty potraviny plněné náhražkami, jež s oblibou distribuují řetězce. Ale i lidé, kteří by alespoň občas nepohrdli něčím přirozeným a zdravým, nakonec sáhnou po tom nejlevnějším. Vinu za to nesou obchodníci. Kolik informací o zboží předávají svým zákazníkům, tedy kromě výrazné cenovky a nápisem "Akce"?


Zdroj: www.intuitivnimarketing.cz
Témata: TEDY, , JEN, TA, OBCHODNÃ, PRODAVAÄ, ALE, TA KLOBÃ, KLOBÃ,
  • Rádio Expres FM spustilo originální kampaň
    Expres FM odstartovalo svou podzimní komunikační kampaň. Poprvé v ní pražské rádio vsadilo na konkrétní pořad ze svého vysílání, a to na ranní show ZAS’ RÁNO na Expres FM. „V minulosti se naše komunikace zakládala hlavně na tom, že jsme jiní než většina rádií. Vždy jsme se snažili upozornit na kvalitu naší muziky, ale tentokrát […]
  • CZC.cz zavádí novinku, která zpříjemní nakupování
    Český prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz rozšiřuje galerie nejžádanějšího zboží o produktové 3D fotografie. Zákazníci si tak na reálném fotografickém 3D modelu mohou daný produkt detailně prohlédnout ze všech stran. Aktuálně jsou produktové 3D fotografie dostupné pro téměř 2 000 produktů a nadále budou přibývat rychlostí přibližně 200 3D fotografií za týden. Produktové 3D fotografie […]
  • Jak ochránit sebe i svou rodinu v případě úrazu

    Mnohdy stačí jedna vteřina a nečekaný úraz nás na dlouho, ne-li navždy vyřadí z aktivního života. Úrazy s sebou kromě zdravotních komplikací přinášejí také velké finanční problémy. Po nepříjemné události je totiž člověk nucen se vyrovnávat s dočasným nebo i trvalým výpadkem příjmu. V takovém případě je velmi dobrým pomocníkem správně zvolené pojištění.

    Těžký úraz nám [...]

    Příspěvek Jak ochránit sebe i svou rodinu v případě úrazu pochází z Rodinné finance

  • V nové kampani Expobank propaguje spořící a běžné účty
    Od září uvádí Expobank do prodeje nové běžné účty Expo Active a Expo Global, které se zaměřují na potřeby náročných a aktivních klientů. Klienti je mohou získat ve spojení se Spořicím účtem GARANT zdarma. Expobank o nových účtech informuje stávající i potenciální klienty prostřednictvím kampaně s mottem „Některé věci celý život odkládáme, protože na ně […]
  • Nejčastější mýty o kreativitě

    Kreativita je velký fenomén, a proto se v zde můžeme setkat s velkým množstvím mýtů. Kdysi dávno byla kreativita považována za cosi nadpřirozeného. Dnes je však naštěstí na soubor schopností, které umožňují uměleckou, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost nahlíženo již trochu exaktněji. Přesto se ve společnosti stále ještě objevuje řada mýtů. Věřím, že s řadou […]

    The post Nejčastější mýty o kreativitě appeared first on Mámnápad.cz.

  • 15 stravovacích návyků staletých
    Existují některé zdravé stravovací návyky, které jsou skutečným elixírem života. Jsou to návyky, jež sdílí populace žijící v takzvaných modrých zónách, pěti oblastech světa, kde se soustřeďují lidé dosahující vysokého věku.
  • Když se z dědictví stane matematický rébus. Na co mají nárok neopominutelní
    Institut dříve neopominutelných, nyní nepominutelných dědiců, tedy těch, na které nelze při dědění zapomenout (i kdybychom někdy chtěli), je stálicí dědického práva...
  • Čínská investiční invaze: Kdo má radost a kdo by se měl bát
    Dlouho nic moc, najednou zde Číňané skupují jeden podnik za druhým. Přesněji řečeno, jedná se o jednu jedinou podnikatelskou skupinu CEFC. Lavinu spustila návštěva prezidenta Miloše Zemana. Historické domy v centru Prahy, Travel Service, Pivovary Lobkowicz Group, Slavia Praha, TV Barrandov, to vše se stalo terčem zájmu aktivního čínského investora...
  • Bohumil Pečinka: Pražský proces napoví o budoucnosti
    Pražská dopravní karta Opencard se začala vydávat v dubnu 2007. A už v únoru 2010 prošetřovala okolnosti zadávání zakázky protikorupční policie. Výsledkem bylo, že bývalý ředitel magistrátního odboru informatiky dostal 3,5 roku nepodmíněně a další úředník podmínku. Dozorující státní zástupkyně Dagmar Máchová přitom úplně pominula celou jednu vrstvu hybatelů celé kauzy z éry bémovského vedení Prahy.
  • Nemocnice Valašské Meziříčí oslavila 50 let od svého založení
    Nemocnice Valašské Meziříčí, člen skupiny AGEL, si letos připomíná 50 let od svého otevření. V srpnu 1965 byla ve Valašském Meziříčí otevřena nově vybudovaná nemocnice, která podstatně změnila léčebnou a preventivní péči o občany bývalého okresu. Občané Valašského Meziříčí a okolí se dočkali odpovídající nemocniční péče a již nemuseli být hospitalizováni v okolních nemocnicích. V pátek 5. […]


  • Zákazníci se vrací do hypermarketů

    Tak už to máme černé na bílém: Jak uvádí čerstvá studie Shopping Monitor společnosti GfK, zákazníci se opět vracejí do hypermarketů. Radost tradičních obchodníků z oslabení pozice nejsilnějších konkurentů tedy netrvala dlouho. Zdá se, že nakupující nalákala zpět do velkoplošných prodejen šíře sortimentu čerstvého zboží. Každá mince má však i druhou stranu. A tou je neochota majitelů malých prodejen něco měnit a reagovat na nové trendy. Zákazníci většinou nenacházejí u tradičních prodejen žádná pozitiva, která by je odlišovala od odlidštěných samoobsluh. Není divu, že velká část z nich uvádí, že v tradičních prodejnách nakupuje spíše ze zvyku. To není dobrá zpráva.

  • Z archivu newsletterů: Zeptejte se u kolegy

    Objednal jsem si po internetu knihu a to u společnosti (vydavatelství a prodej knih), která slibovala, že ji vyexpeduje do pěti dnů. Když těch dnů uběhlo patnáct a stále se nic nedělo, poslal jsem e-mailem zdvořilý dotaz, zda se objednávka někde nezatoulala. Mně se to také občas stane a mám tedy pochopení. Žádná odpověď však nepřišla. Po dalších třech dnech jsem tedy zvedl telefon a přednesl pánovi, který se mi ozval na konci linky, svůj problém. Ke svému překvapení jsem uslyšel odpověď: "Já o tom nic nevím, já jsem obchodní zástupce."
     

  • SAMOŠKA: Od minulosti k budoucnosti

    Už jen dva týdny zbývají do 16. kongresu na podporu tradičního trhu SAMOŠKA. Nezapomeňte se registrovat! Velkým tématem kongresu bude panelová diskuse o současných a budoucích podmínkách pro podnikání v oblasti tradičního maloobchodu v České republice: Postavení tradičního trhu od 90. let minulého století a predikce budoucího vývoje, očekávaný vývoj české a evropské legislativy v oblasti maloobchodu, a především prodeje potravin.

  • Štítky | Intuitivní marketing
    Každý měsíc e-mailem pět stránek inspirací. Lepší je, když zákazník stravenkami neplatí. Kniha Budoucnost konkurence - proč si ji přečíst 1.
  • Prodej | Intuitivní marketing
    O prodeji na webu Intuitivní marketing. Řada. článků Miloše Tomana, rad, e-knih zdarma. K. tomu unikátní semináře a poradenství.
  • Management | Intuitivní marketing
    O managementu na Intuitivním marketingu. Řada. článků Miloše Tomana, rad, e-knih zdarma. Navíc. unikátní semináře, poradenství, koučování.
  • Kreativita | Intuitivní marketing
    Základem pro úspěch, a v byznysu zvláště, je tvořivost. Tato knížka je plná takových příběhů. Neznám moc lidí, kteří by milovali změny.
  • Maloobchod | Intuitivní marketing
    Řada článků pro tradiční obchodníky, provozovatele a manažery prodejen. Rady
  • Trendy roku 2016

    Na začátku ledna s oblibou čteme (a píšeme) úvahy, jak to v tomto roce bude, co nás čeká a nemine. Nemám křišťálovou kouli, takže věštby přenechám k tomu kompetentním lidem. Ani se nebudu zabývat makroekonomickými či politickými úvahami. Chci vám pouze ukázat několik trendů, které by v roce 2016 mohly zabrat a přinést vám prosperitu. Nejsou v podstatě ničím novým, ale občas neuškodí si ty "staré známé" věci připomenout, protože lidé mají ve zvyku zapomínat i na to, co se osvědčilo a přineslo úspěch. Často se marně honíme se za novým, ale přitom stačí pár takových známých přístupů zkombinovat, abychom tu požadovanou novou hodnotu dostali.

  • Inspirace | Intuitivní marketing
    Inspirace z Intuitivního marketingu Miloše Tomana. Zajímavé. knihy, příklady podnikatelů, cesty k úspěchu.

  • Jaká je „správná“ cena nemovitosti?

    Píšeme na Hypoindex.cz: V dnešním boomu hypotečních úvěrů stále klienti a banky řeší jedno úskalí – a to správnou cenu nemovitosti. Na ceny nemovitostí na trhu se můžeme dívat z různých úhlů pohledu. Nejčastěji však slyšíme cenu „tržní“ a „bankovní“. 

  • Jaká je „správná“ cena nemovitosti?

    V dnešním boomu hypotečních úvěrů stále klienti a banky řeší jedno úskalí – a to správnou cenu nemovitosti. Na ceny nemovitostí na trhu se můžeme dívat z různých úhlů pohledu. Nejčastěji však slyšíme cenu „tržní“ a „bankovní“.

  • Jaká je skutečná motivace Jihoafrické republiky stavět jaderné elektrárny?

    Jaderná energie v Jihoafrické republice je velmi diskutovaným tématem. Výstavba nových jaderných elektráren se může stát nejdelší a nejdražší investicí za prezidentování Jacoba Zumy. Mezi veřejností vzniká poměrně značná nedůvěra v proces rozšiřování jaderných elektráren. Její kořeny leží v mimořádném oznámení ruské jaderné agentury Rosatom z roku 2014 o výstavbě nových jihoafrických jaderných elektráren. Oznámení rozjelo sérii vyšetřování ze

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Jaká je skutečná cena zlata?

    Podívejme se na aktuální cenu zlata a zkusme si položit následující otázky: „Je dnes zlato za rozumnou cenu? Je příliš vysoko? Příliš nízko?“ Odpověď se nám naskýtá v historickém srovnání.

  • Jaká je skutečná cena zlata?
    Podívejme se na aktuální cenu zlata a zkusme si položit následující otázky: „Je dnes zlato za rozumnou cenu? Je příliš vysoko? Příliš nízko?“ Odpověď se nám naskýtá v historickém srovnání. Informace přináší zlataky.cz.
  • Jaká je optimální míra růstu migrace mezi zeměmi Jihu a Severu?
    Podle britského profesora ekonomie Paula Colliera je migrace za prvé odpovědí na rozdíly v příjmech. Za druhé investicí, na které se podílí mnohem více osob než ta, jež se vydá na cestu. A za třetí náklady na ni jsou nižší, pokud v cílové destinaci žije diaspora dané komunity. Existují však i méně viditelné síly, které o ní rozhodují.
  • Jaká je (ne)likvidita trhu s korporátními dluhopisy?
    Na současném kapitálovém trhu na sebe většinu pozornosti strhávají akcie a nechávají ostatní instrumenty ve svém stínu. Velice důležitou roli mají také dluhopisy, u nichž je v poslední době tématem číslo jedna likvidita. Tou lze rozumět schopnost prodat či nakoupit dluhopis za férovou cenu v co nejkratším čase. Na rozdíl od akcií, je na dluhopisovém trhu mnohem větší diverzita. Společnost většinou emituje pouze jeden druh akcie, který lze obchodovat, zatímco dluhopisů se emituje mnohem více…
  • Jaká je nabídka 5letých fixací v České republice?
    20.4.2015 - Úrokové sazby hypoték v České republice již 16 měsíců v řadě klesají a přepisují historické tabulky. Průměrná úroková sazba hypotečních úvěrů do 70 % zástavní hodnoty nemovitosti a pětiletou fixací klesla v březnu dle dat společnosti Golem finance na 2,24 %.Výše uvedené číslo je však průměrem za celý trh.
  • Jaká je nabídka 5letých fixací v České republice?
    20.4.2015 - Úrokové sazby hypoték v České republice již 16 měsíců v řadě klesají a přepisují historické tabulky. Průměrná úroková sazba hypotečních úvěrů do 70 % zástavní hodnoty nemovitosti a pětiletou fixací klesla v březnu dle dat společnosti Golem finance na 2,24 %.Výše uvedené číslo je však průměrem za celý trh.
  • Jaká je aktuální cena kWh a MWh elektřiny?| Ceny energie
    Srovnání cen elektřiny a plynu 2015

  • Jaká jsou specifika cestování s dětmi do zahraničí aneb na co...
    Přestože je polovina léta už za námi, ještě necelý měsíc prázdnin nás čeká. Chorvatsko, Itálie a další destinace na pobřeží Středozemního moře patří mezi.
  • Jak a kam investovat malé a velké sumy peněz?

    Přehledný návod pro každého, kdo potřebuje zhodnotit peníze a zároveň se vyhnout běžným chybám.

    číst dál

  • Jak a kde co připojit?
    PCTuning.cz - váš průvodce světem informačních technologií
  • Jaká lidská práva nás zajímají?
    Letošní rok je mimo jiné ve znamení revize české zahraniční politiky. Pokud
  • Jak analyzovat cizí blog zadarmo a bez složitých nástrojů?
    Co dělají ostatní blogeři jinak, že si umí získat popularitu? Osobně mi tato otázka vždy vrtala hlavou. Naštěstí o sobě blogy prozrazují velké množství informací....
  • Jaká rizika zvolit v životním pojištění?
    V dnešní době nabízejí pojišťovny nepřeberné množství pojistných rizik, a klient tedy řeší velmi složité dilema, která rizika si vybrat. Ideální by bylo, kdyby klient měl pojištěna naprosto všechna nabízená rizika, ale v takovém případě by pojištění stálo několik tisíc korun měsíčně. A proto je nutné vybrat ta rizika, která reálně hrozí a mohou mít na klienta či jeho rodinu zásadní dopad.
  • Jaká sazba DPH u zabudovaného vybavení bytů?
    Zákon o DPH (ZDPH) doznal s účinností od 1. 1. 2008 podstatných změn v rámci reformy provedené zákonem č. 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů. Z těchto změn se zaměříme na tu, která se týká v praxi poměrně významné oblasti, a to zdanění zabudovaného či zamontovaného vybavení bytů.
  • Jaká sazba DPH u zabudovaného vybavení bytů?
    Zákon o DPH (ZDPH) doznal s účinností od 1. 1. 2008 podstatných změn v rámci reformy provedené zákonem č. 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů. Z těchto změn se zaměříme na tu, která se týká v praxi poměrně významné oblasti, a to zdanění zabudovaného či zamontovaného vybavení bytů.
  • Jaká skutečná pozice bankovních vkladů?| Pro investory
    té doby se situace x-krát změnila. Komu patří peníze v bance? Jaká skutečná pozice bankovních vkladů?
  • Jaká výše dluhů je pro Vás bezpečná?

    Spotřebitelský úvěr je jako cukr, v malém množství chutná a nemusí nám způsobit vážné potíže, v tom velkém nás však již může ohrožovat na životě. Pojďte se s námi dnes podívat, jaké je „zdravé“ množství úvěrů.


  • Já bych takovou chybu neudělal?

    Firmu Apple Computer založili 1. dubna 1976 tři společníci: Steve Jobs, Steve Wozniak a také málo známý Ron Wayne. Ten totiž po několika dnech dostal strach z možného rizika (byl starší než jeho společníci a jako jediný měl nějaký majetek), a tak ze společnosti vystoupil. Dnes by byl miliardářem. Alistair Taylor, který byl u toho, když Brian Epstein podepisoval manažerskou smlouvu s tehdy jen málo známou skupinou Beatles, odmítl nabídku několikaprocentního podílu na jejich budoucích ziscích. Podobné příběhy najdete i v souvislosti s dalšími věhlasnými a bohatými značkami. Většina lidí si ale říká: „Kdybych byl na jejich místě, jistě bych tu chybu neudělal.“

    Jsou ty příležitosti už dávno pryč? Ano, Apple, Google, Microsoft, Facebook nebo Berkshire Hathaway už znovu nezaložíte. Uvědomte si ale jednu věc: Všechny ty úspěšné společnosti vznikly poměrně nedávno. A spousta kdysi věhlasných značek zanikla nebo ustoupila do pozadí. Velké příležitosti tedy nejsou minulostí. Neustále vznikají nové. A je dobré se o ně zajímat, abyste se nemuseli jednou ničit výčitkami.

    Můžete říkat "Já bych takovou hloupost neudělal!" když ji možná právě děláte?

    Samozřejmě, kdyby každý dopředu věděl, jak to dopadne, nebylo by neúspěšných. Ale v tom to je. Můžete říkat "Já bych takovou hloupost neudělal!" když ji možná právě děláte? Jenže jak to poznat?

    Bohatství a úspěšnost nejsou znaky začínajících, to už je výsledek. Musíte tedy zvolit jiná kritéria. Pokud vám někdo nabízí možnost podílet se na rozbíhajícím se byznysu, zajímejte se o odpovědi na následující otázky:

    Má produkt dostatečné množství potenciálních zákazníků?
    Když musel Steve Jobs na čas odejít z Apple Computer, založil firmu Next, specializující se na počítače pro univerzity. Příliš se jí nedařilo. Zato iPod nebo iPhone byly produkty pro každého.

    Dá se snadno šířit?
    Mobilní telefony se nejdříve ujaly v menších zemích. Spojené státy měly zpočátku zpoždění, protože vybudovat celoplošnou infrastrukturu bylo nákladné. Dnešní noví operátoři už mohou využívat vybudované sítě.

    Je originální?
    Charles H. Duell, ředitel amerického patentového úřadu, navrhl v roce 1899 jeho zrušení, protože prý všechno už bylo vynalezeno. I dnes se mnozí lidé domnívají, že nic nového už nemůže vzniknout. Pravda, nemusí jít zrovna o převratné technické objevy. Někdy stačí jen vhodně zkombinovat už známé věci, aby vznikl nový produkt.

    Pokud se chcete podílet na šíření takového produktu nebo budování firmy, měli byste si také dopovědět na otázku, jestli mu dostatečně věříte. Velké věci není možné dělat bez víry a zapálení. Hodně lidí tyto faktory podceňuje, někteří se jim dokonce posmívají. Do jednoho jsou však neúspěšní.

    Teď máte možnost podílet se na takové příležitosti

    Od roku 2003 pomáhám svými knihami, semináři, školeními a přednáškami malým a středním podnikatelům. Teď mám však díky programu EGG možnost přímo pomoci některým z vás vybudovat si prosperující podnikání. Tato možnost není pro všechny a není také časově neomezená. Přednost tedy mají ti, kteří reagují rychle, ale také kteří to s podnikáním a úspěchem myslí vážně a nejde jim jen o vyzkoušení, jestli na to mají. Na ostatní nemám ani čas, ani sílu. Pokud tedy rádi jednáte s lidmi, rádi je podporujete v jejich úspěchu a přijímáte osobní zodpovědnost za své podnikatelské výsledky, je tato výzva určena právě vám. Rozhodněte se ale včas. Pamatujte na Rona Wayna.

  • Intuitivní marketing | Vítejte ve světe chytrého marketingu!
    Na těchto stránkách najdete řadu e-knih zdarma a články o marketingu, podnikání, managementu, maloobchod. Unikátní. semináře a poradenství.
  • Internet | Intuitivní marketing
    Spisovatel Peter Mayle v jedné ze svých knih popisuje, jak se coby obchodní elév chystal na svoji první zahraniční cestu do Francie. Co mají společného intuitivní.
  • Inspirace | Intuitivní marketing
    Hledáte řešení nebo inspiraci pro vaše zítřejší podnikání. Poutavě napsaná kniha, která mění zažitý způsob vnímání jedné z nejpůsobivějších osobností.
  • Inspirace | Intuitivní marketing
    Inspirace z Intuitivního marketingu Miloše Tomana. Zajímavé. knihy, příklady podnikatelů, cesty k úspěchu.
  • Ing. Miloš Toman | Intuitivní marketing
    Od roku 2000 pomáhám menším a středním podnikatelům růst, prosperovat a vyhrávat nad konkurencí velkých společností.
  • Hotely hledají věrné zákazníky

    Hotely se bouří proti rezervačním portálům. Není se co divit, protože provize dosahují až 30%. Na druhé straně vědí, že se bez nich neobejdou. Když si do vyhledávače zadáte jméno hotelu, většinou se na prvním místě zobrazí ne jeho webové stránky, ale údaj z Booking.com nebo jiných portálů. Čeho tedy chtějí svým protestem, zaštítěným evropskou hotelovou federací Hotrec, dosáhnout? Prý jde především o to, aby hotely předvedly, že umějí táhnout za jeden provaz. To je trochu málo a ukazuje se spíš bezradnost hoteliérů. S rezervačními portály to jde špatně, ale bez nich by se podnikalo ještě hůře. Existuje tedy nějaká možnost, jak je alespoň zčásti obejít?

  • Fornetti vystřídá v Česku a Slovensku nová franšíza Minit

    Tento diskusní večer Franchise Clubu věnujeme aktuální události, která kandiduje na událost roku domácí i slovenské franšízové scény. Hosty proto budou její klíčoví aktéři: Zoltán AMBROVICS, jednatel Fornetti Bohemia a člen Franchise Clubu a jeho strýc ing. František AMBROVICS, jednatel Fornetti Slovakia. Oba provozovatelé národních licencí na českém a slovenském trhu známé franšízové sítě minipekáren Fornetti se rozhodli své podnikání po 15 letech osamostatnit. Koncem srpna veřejně ohlásili přátelské ukončení franšízové spolupráce s maďarským poskytovatelem licence Fornetti a záměr nadále na českém a slovenském trhu podnikat pod vlastní značkou - Minit.

  • Egg - program pro podporu podnikání | Intuitivní marketing
    Kdo by nechtěl mít více nakupujících, vyšší tržby a věrné zákazníky? A to všechno bez nákladů na reklamu. na těchto.
  • E-book zdarma pro majitele restaurací a kaváren

    Ačkoliv zatím není jisté, kdy bude elektronická evidence tržeb (EET) spouštěna, jedno je pravděpodobné, totiž že mezi prvními "postihne" oblast stravování, tedy restaurace, hospody, bary, kavárny, cukrárny a další podniky. Řada jejich majitelů už dnes běduje, protestuje na internetu nebo podepisuje petice. Účinné to zřejmě není. Ti chytřejší, mezi které jistě patříte i vy, se začínají zajímat o způsob, jak zvýšit tržby, posílit věrnost hostů a přivést nové. Možná budete mít štěstí a vyberou vás pro televizní pořad Zdeňka Pohlreicha. Ale můžete také začít hned pracovat na novém přístupu - a ten je na rozdíl od televizního pořadu přístupný všem a hned.


  • Konflikty ve firmách

    Konflikty provázejí člověka po celý život. I když si lidé mnohdy přejí život bez konfliktů, nemůže se jim to nikdy splnit, neboť v reálném životě konfliktům často nelze předejít, nelze se jim vyhnout - a nelze před nimi utíkat. Tam, kde lidé spolu komunikují, kde organizovaně spolupracují na dosažení stanovených cílů, tam jsou konflikty na dennodenním pořádku. Pracovat s konflikty, zvládat je, umět je řešit a umět jim předcházet musí být proto základní dovedností každého manažera i podnikatele.
     

  • Komunikace | Intuitivní marketing
    Jak zařídit, aby vám lidé nejen vyhověli, ale dokonce chtěli vyhovět. Podle názoru zahraničních odborníků mají české a slovenské firmy největší nedostatky v.
  • Koktejl úspěchu

    Supermarket, umístěný nedaleko náměstí, měl jednu velkou vadu. Nejbližší parkoviště bylo u konkurenční prodejny, patřící velkému řetězci. Přesto značnou část jeho prodejní plochy zabírala objemná balení minerálek a velké pytle a krabice pracího prášku. Zeptal jsem se proto majitelky, jestli by nebylo lepší vyměnit je za něco jiného, menšího a lehčího. "Mohli bychom rozšířit pult s lahůdkami," navrhla mladá vedoucí prodejny. "Nejste tu tak dlouho, abyste mi mohla radit, co mám dělat," uzemnila ji podnikatelka. "Jsme supermarket a tak musíme mít takový sortiment, jaký mají i jiné supermarkety," obrátila se pak ke mně.

  • Knihy | Intuitivní marketing
    Ve snaze o dosažení udržitelného a ziskového růstu se firmy tradičně pouštějí do neúprosných konkurenčních střetů - do přímé konfrontace s konkurenty. Poutavě.
  • Knihy a publikace Miloše Tomana | Intuitivní marketing
    Čerpejte informace a inspiraci z mých publikací. Intuitivní. marketing je jediná česká koncepce, která je přednášená na vysokých školách. Řada
  • Kiss

    Ačkoliv jsem se v minulém článku zabýval otázkou, jak si sjednat rande se zákazníkem, nebudu po vás teď chtít, abyste ho líbali. Slovíčko v titulku totiž může být i zkratkou, která říká: "Keep It Simple, Stupid!". Tedy něco jako "Nekomplikuj to, hlupáku!" V prodeji jde o velmi důležitou poučku. Mnozí z nás totiž ve snaze prodat zavalí zákazníky hromadou informací, které způsobí přesný opak toho, co čekávají. Zákazník se není schopen rozhodnout. Chtěl by mít pocit, že poctivě zvážil všechny argumenty a udělal správný závěr, ale je jich příliš mnoho. Řídí se proto zásadou, že než riskovat špatné rozhodnutí, raději si nevybere nic.

  • Když jste pátí v řadě

    John se vznášel v sedmém nebi. Cizinec, který měl odpoledne přednášku v sále místního hotelu, mu po ní prodal za sto dolarů návod, jak získat nejkrásnější dívku ve městě. Stačí se zpaměti naučit, co napsal na lístek, a zítra touto dobou už bude sedět vedle Sally v místním drugstoru. O dvacet čtyři hodin později však bylo všechno jinak. John lepil náplasti na hojné škrábance, které mu Sally způsobila, když ho tloukla darovanou kyticí růží po hlavě. Netušil totiž, že cizinec prodal návody i dalším zájemcům a on měl tu smůlu, že se toho dne dostal na řadu až jako pátý. Důvtipnější čtenáři už jistě začínají tušit, co má tento příběh společného s marketingem.

  • Kdo čeká na lepší časy, ten se nedočká

    Baťa, Kolben, Sousedík, Waldes - to je jen několik jmen z plejády podnikatelů, které známe z období první republiky. V té době jsme měli nejen vyspělé strojírenství, ale také aktivní a nápadité obchodníky a živnostníky. Reklamu na vysoké úrovni, odbornou marketingovou literaturu (i když se jí tehdy říkalo jinak). A především silné zaměření na zákazníka - v tom určitě nebyl Baťa sám. Jak je tedy možné, že dnes jsou známí především spekulanti, přesouvající peníze jen pro své vlastní potěšení? Že ukazatelem toho, co kdo dokázal, jsou žebříčky majetku, kterých se tak rádi chytají v médiích? Kde jsou ti skuteční podnikatelé?

    První republika měla tu výhodu, že mohla plynule navázat na předválečné zkušenosti. České země byly nejrozvinutější částí monarchie a to se projevilo i v novém státě. Přidejme ještě nadšení z jeho budování, což tehdy rozhodně nebyla fráze, jak to možná vnímá dnešní skeptická doba. Po druhé světové válce a zejména únoru 1948 ovšem přišlo "socialistické podnikání" a trvalo dost dlouho na to, abychom ztratili potřebné návyky a vazby.

    "Dnes ze všech stran slyším, že podnikatelé chtějí hlavně klid."

    Když jsme tedy po roce 1989 rozbíhali malé a střední podnikání, ohlíželi jsme se samozřejmě po informacích a vzorech. Baťu jsme bohužel znali spíš coby vydřiducha, který kopal lidi do zadku, než jako geniálního podnikatele a autora hesla "Náš zákazník, náš pán". A tak jsme brali, co bylo po ruce. Vzory globálních řetězců, velkých společností, burzovních spekulantů. Kdosi to trefně nazval "harvardským stylem".

    Je logické, že marketing, který dělají velké firmy, vyhovuje především jim. Pro menšího podnikatele však může být zhoubné je napodobovat. Přijme tím totiž pravidla hry, která si konkurence stanovila podle sebe. Navíc rezignuje na nápaditost a osobitý styl. Nechá si dokonce vnutit přesvědčení, že dokud nebude mít více peněz, nemá cenu nějaký marketing dělat.

    Nejhorší však je, že podnikatelé vzhlížejí k těmto svým "vzorům" a říkají: "Toho já nikdy nedosáhnu!" V době první republiky chtěl každý dojít dál, výše. Dnes ze všech stran slyším, že podnikatelé chtějí hlavně klid. A že čím dál tím více spoléhají na stát, jako by snad byli nezaměstnanými či sociálními případy, nebo na druhé straně politiky. Vzorem je nám obchodník, který odmítne prodávat výrobky Babišových firem, ne obchodník, který má příkladný vztah k zákazníkovi.

    S podnikatelským úspěchem je to stejné jako s úspěšností osobní. Ta také vychází z vnitřních postojů, ne z vnějších okolností. Je tedy marné říkat "Budeme úspěšní, až nám stát nastaví správné podmínky". Takový přístup vytváří zástupy pasivních podnikatelů, kteří se projevují všude možně, jen ne ve svém podniku a prodejně.

    Čekáte-li tedy na dokonalý stav, nedočkáte se. I pokud vyčkáváte, až se podmínky alespoň trochu zlepší, budete čekat stále. Zlepšení totiž nastane, až se pohnete vy sami. Až si uvědomíte, že podnikatelský úspěch závisí jen na vás. Ne na státu, hospodářské situaci, politické situaci ani na ničem jiném, ale na vás. Začněte tedy právě teď. Rozhodněte se a proměňte své rozhodnutí v činy. Pusťte se do marketingu, který odpovídá vaší velikosti, a usilujte o to, abyste rostli a šířili se. Neohlížejte se na vzory, které s vámi nemají nic společného. Udělejte třeba malý krok, ale začněte.

      

  • Jak uspět při franchisingu v mezinárodním měřítku?

    I vy jste se už možná setkali s lákavou nabídkou zakoupit si v zahraničí úspěšnou franšízu a provozovat ji na našem trhu. Nebo možná zvažujete, zda vstoupit s vaším úspěšným konceptem na některý trh v zahraničí. Tady bývá každá rada drahá … doslova i přeneseně. Příští setkání "klubu pro dialog a spolupráci ve franchisingu" si proto bude všímat právních, obchodních, strategických i organizačních aspektů franchisingu provozovaného v mezinárodním měřítku. Připravili jsme pro vás setkání odborníků a zkušených podnikatelů u kulatého stolu, jehož cílem bude dozvědět se, jak uspět a nespálit se při importu nebo exportu franšízy.

  • Jak funguje program *egg

    Program *egg se skládá ze dvou částí. Ta první obsahuje kompletní nástroje a software pro provozování chytrého věrnostního systému. Druhou částí je kompletní marketingové poradenství, které vám umožní vytěžit z tohoto systému více, než to dělá a dokáže vaše konkurence, zejména velké řetězce. Věrnostní systémy nabízí samozřejmě řada firem (i když za nesrovnatelně vyšší cenu), ale právě spojení s návody, jak tento systém plně využívat, dělá z programu *egg zcela bezkonkurenční a vpravdě revoluční nástroj. Máte jedinečnou možnost získat vše, co potřebujete pro svůj další rozvoj, zvyšování tržeb a jejich rentability.


Hitpardáda štítků