Megakanál za čínské peníze. První část kanálu Dunaj-Odra-Labe nabízí firma postavit bez účasti státu

Firma nabízí, že za čínské peníze postaví první část megakanálu Dunaj-Odra-Labe. Má jít o 82 kilometrů mezi Dunajem a Hodonínem, kde se plánuje obří logistické centrum. Neuskutečnitelný sen, který se nezaplatí, říkají o kanálu odborníci.


Zdroj: logistika.ihned.cz
Témata: KAN, DUNAJ, U, BY, PEN, VYPADAT JAKO TEN, VZNIKNE, VZNIKNE U, VYPADAT, SKRZ


  • Obliba odběrných míst stoupá. Nejčastěji ale stále vozí zásilky z e-shopů Česká pošta
    Pro dovoz zboží z e-shopů si Češi stále nejčastěji objednávají státní poštu. Podíl třech hlavních doručovatelů ale loni poklesl z 68 procent na 62. Naopak více zákazníků využilo odběrná místa, už téměř čtvrtina. Svůj podíl na celkovém „koláči“ zvýšila zejména Zásilkovna. Vyplývá to z průzkumu společnosti Shoptet a srovnávače Zboží.cz.
  • Jablotron otevřel vlastní logistické centrum
    Největší český výrobce zabezpečovací techniky Jablotron pokračuje v růstu a nedávno otevřel nové logistické centrum v průmyslové zóně v Jablonci nad Nisou - Rýnovicích. Využívá tu systém řízení skladu nebo výškové regály. Celkové náklady na stavbu byly kolem 94 milionů korun.
  • Penny Market získal certifikáty pro bezpečnou logistiku potravin
    Maloobchodní řetězec Penny Market prošel dvěma certifikačními procesy - IFS Logistics a ISO 22 000 -, které sledují dodržování bezpečnostních kritérií při skladování, manipulaci a přepravě potravinářského zboží.
  • Češi loni utratili na internetu téměř 100 miliard. Dopravci nestíhali rozvozy
    Internetové obchody v Česku loni nalákaly opět rekordní počet zákazníků, meziročně o 21 procent více. Doručovatelům balíků se často nedařilo plnit termíny - naráželi na nedostatek pracovníků.
  • GO! rozšiřuje centrální distribuční centrum v Německu
    Logistická společnost GO! Express & Logistics rozšíří svůj centrální sklad v německém Niederaule. Největší distribuční hub vyroste více než dvojnásobně na 6800 metrů čtverečních. Denně tu zvládnou vytřídit až čtvrt milionu zásilek.
  • Místo svých přístavů Italové raději využívají severoevropské. Země potřebuje zlepšit infrastrukturu
    Italské firmy ze severu země si nechávají často dopravit zboží do nizozemského přístavu Rotterdam a odtud po souši. Doslova za humny přitom mají největší italský přístav Janov. Kvůli chybějící infrastruktuře je levnější a rychlejší poslat zboží přes sever Evropy a dál po železnici než ho dovézt do Janova. Vypovídá to o problémech italské ekonomiky. V zemi mimo jiné výrazně klesly investice a na stavbu infrastruktury chybějí peníze.
  • Světový trh ovládnou tři rejdařské aliance. Firmy se bojí zvyšování sazeb
    Minulý rok byl pro námořní nákladní dopravu turbulentní. Nadbytečná kapacita kontejnerových lodí vedla jak ke krachu kontejnerového operátora Hanjin, tak k vytvoření nových rejdařských aliancí, které budou dohromady s aliancí 2M kontrolovat přes 99 procent námořních přeprav na trase Asie-Evropa.
  • Ministerstvo dopravy slibuje téměř 40 kilometrů nových dálnic
    Nové úseky dálnic a silnic první třídy, modernizace D1 a příprava nových staveb pro další roky. Takové jsou plány ministerstva dopravy pro tento rok. Stát by měl také lépe čerpat evropské fondy, rekonstruovat nádraží a pokračovat v kampaních pro bezpečnost provozu.
  • Hlídací pes od CCV vylepšuje ERP systém od Microsoftu
    Společnost CCV Informační systémy vyvinula aplikaci CCV WatchDog, která má zajistit vyšší spolehlivost ERP systému Microsoft Dynamics NAV. Vedle monitorování systému a jeho napojení na databázové či souborové servery, dokáže také automaticky opravovat některé problémy, které s provozováním ERP od Microsoftu souvisejí.
  • UPS kupuje po americkém Coyote Logistics dalšího on-line speditéra - britský Freightex
    Společnost UPS dnes oznámila akvizici britské společnosti Freightex, která zajišťuje především ve Spojeném království, ale i ve zbytku Evropy zprostředkování silniční nákladní přepravy. Transakce navazuje na akvizici firmy Coyote Logistics, která stojí za jednou z největších spedičních aplikací v Severní Americe.

  • „Medvědí dráp“ na akciovém trhu
    Jak se zdá, tak panika z konce třetího čtvrtletí postupně vyprchává. Trhy si během ní sáhly na takové hodnoty volatility, které byly naposledy pozorovány těsně před finanční krizí. Situace se však uklidnila, ale na jak dlouho? Od začátku října si hlavní americké indexy sice prošly poměrně slušným růstem, avšak jeden expert žádnou zářnou budoucnost iž dále nevidí.
  • Medvědí breakout na AUD/USD
    Měnový pár AUD/USD dnes oslabuje. Z hlediska technické analýzy došlo k prolomení spodní hranice...
  • Medveděv za silnější rubl: Exportéři se mají zbavovat deviz...
    Ruský premiér Medveděv dal najevo, že přijme opatření na podporu rublu. Exportéři. by neměli zbytečně držet zahraniční měnu, ale kupovat za ni rubl.
  • Medveděv: Vztahy s NATO se vyostřily. Lze čekat odvetu
    Ruské ministerstvo zahraničí si povolalo tureckého velvyslance, aby mu tlumočilo ostrý protest proti úternímu sestřelení ruského bitevníku nad syrsko-tureckou hranicí. Oznámila to dnes agentura TASS. Premiér Dmitrij Medveděv varoval, že incident může vést k zastavení celé řady významných společných projektů a k vyklizení pozic turecké produkce na ruském trhu.
  • Medveděv: Ukrajina dluh nezaplatí, myslím, že jsou to podvodníci
    Ruský premiér Dmitrij Medveděv se domnívá, že Ukrajina neuhradí Rusku dluh tři miliardy dolarů, který je splatný 20. prosince. Řekl to ve středečním rozhovoru poskytnutém ruským televizním stanicím. Ruský prezident Vladimir Putin později uvedl, že nařídil vládě, aby v případě nezaplacení předala případ soudu. Rusko také kritizuje krok Mezinárodního měnového fondu (MMF), který změní letitá pravidla poskytování úvěrů, aby pomohl Ukrajině.
  • Medveděv: Rusko přezbrojí armádu
    Rusko navzdory nepříznivé finanční situaci splní své plány na sedmdesátiprocentní přezbrojení armády. V rozhovoru poskytnutém ruským televizním stanicím to prohlásil předseda vlády Dmitrij Medveděv.
  • Medvěda poznáte, až když přijde
    Myslíte si, že odhadnete vrchol trhu? Těžko. Vlastně by se dalo vsadit na to, že dokud medvědi pořádně nezaútočí, ani o nich nebudete vědět. Vzpomeňme si na 24. březen 2000.
  • Medusa pokračuje v evropském "turné". Otevřela rockovou restauraci na Václavském náměstí
    Ze Slovenska do Vídně a pak do Prahy. Takové je tažení přední slovenské gastronomické skupiny Medusa, která již provozuje 40 podniků v několika zemích. Nejnovější novinkou je pražská rocková "hospoda" Barrock...
  • Med přímo od včelaře
    Kde v dnešní „době jedové“ koupit kvalitní med, za který jeho producent může ručit? Nejsnazší to bude přímo od včel, s malou oklikou, tedy od včelaře. Pracovní společnost nástavkových včelařů CZ, z. s., od roku 2004 zaštiťuje projekt Med přímo od včelaře, kde se mohou zákazníci a poctiví včelaři potkávat bez prostředníků.
  • Mediokracie: Uprchlický Eintopf
    Uprchlická krize vystavuje novináře nelehkému úkolu. Mnozí. z nich musejí psát něco jiného, než si ve skutečnosti myslí. V



  • Moto-Profil si v Prologis Parku Chorzów pronajímá dalších 9 tisíc metrů čtverečních
    Polská společnost Moto-Profil, dovozce a distributor náhradních autodílů a příslušenství, oznámil podpis nájemních smluv na 33 tisíc metrů čtverečních v Prologis Parku Chorozów. Kromě prodloužení pronájmu stávajících prostor tak expanduje o dalších 9 tisíc čtverečních metrů.
  • Moss Logistics otevírá v Hranicích čtvrtou pobočku
    Dopravně-logistická společnost Moss Logistics z jihomoravských Hustopečí v lednu otevírá novou pobočku v Hranicích na Přerovsku. Specializovat se bude na přepravy do západní Evropy a zpět. Po zahájení provozu bude z Hranic pravidelně vyjíždět deset kamionů.
  • Modernizované lokomotivy od CZ Loko se chystají na export do Finska
    Koncem srpna se v závodě společnosti CZ Loko v České Třebové sešli zástupci čtyř desítek železničních dopravců, aby si v české premiéře prohlédli a na zkušebních jízdách otestovali modernizovanou šestinápravovou diesel-elektrickou lokomotivu řady 774.7 určenou pro posun a traťovou službu.
  • Modernizace části trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi vyšla na 1,2 miliardy
    Správa železniční dopravní cesty v železniční stanici Soběslav slavnostně ukončila modernizaci úseku Veselí nad Lužnicí - Soběslav, části 4. tranzitního železničního koridoru z Prahy do Českých Budějovic. Mezi nejdůležitější přínosy projektu patří zdvoukolejnění celého úseku, a především pak navýšení traťové rychlosti až na 160 km/h.
  • Místo svých přístavů Italové raději využívají severoevropské. Země potřebuje zlepšit infrastrukturu
    Italské firmy ze severu země si nechávají často dopravit zboží do nizozemského přístavu Rotterdam a odtud po souši. Doslova za humny přitom mají největší italský přístav Janov. Kvůli chybějící infrastruktuře je levnější a rychlejší poslat zboží přes sever Evropy a dál po železnici než ho dovézt do Janova. Vypovídá to o problémech italské ekonomiky. V zemi mimo jiné výrazně klesly investice a na stavbu infrastruktury chybějí peníze.
  • Ministr dopravy Ťok: Soukromníci na železnici jsou fajn, ale České dráhy nemohou padnout
    Dan Ťok přišel do politiky z byznysu a zastupuje podnikatelskou stranu. Co se týče otevírání železnic soukromníkům, razí ale hodně opatrný přístup. S kraji dohodl novou smlouvu o financování regionální dopravy, do soutěží je však tlačit nechce. Slibuje ale, že díky evropským miliardám se od roku 2019 české regionální tratě dočkají velké obnovy vlakového parku.
  • Ministerstvo dopravy slibuje téměř 40 kilometrů nových dálnic
    Nové úseky dálnic a silnic první třídy, modernizace D1 a příprava nových staveb pro další roky. Takové jsou plány ministerstva dopravy pro tento rok. Stát by měl také lépe čerpat evropské fondy, rekonstruovat nádraží a pokračovat v kampaních pro bezpečnost provozu.
  • Ministerstvo dopravy připustilo, že se nestihne vybrat nový provozovatel mýtného systému
    Ministerstvo dopravy připustilo, že nového provozovatele mýtného systému již nelze stihnout vybrat. Smlouva s dosavadním provozovatelem Kapschem vyprší ke konci roku 2016. Firmě bude podle nejoptimističtější varianty nutné zadat další provoz mýtných bran bez soutěže minimálně na rok a čtvrt.
  • Metrostav postaví v Polsku část rychlostní silnice za devět miliard korun. Včetně mostu přes Vislu
    Metrostav v Polsku podepsal smlouvu na stavbu dvacetikilometrového úseku rychlostní silnice S7 Gdaňsk-Elblag za devět miliard korun. Je to aktuálně největší veřejná zakázka v Polsku. Součástí projektu je kilometrový most v hodnotě přibližně 1,1 miliardy korun. Společnost Metrostav Polska Spolka Akcyjna český stavební lídr založil proto, aby mohl na polském trhu lépe získávat zakázky.
  • Mercedes-Benz má v Česku nákladní auta na letošek už nyní...
    Mercedes-Benz je na českém trhu jedničkou posledních třináct let v řadě. Český. trh s nákladními auty se po sedmi letech vrací k hranici deseti tisíc vozů. U

Hitpardáda štítků