Sdílet můžete kde co, včetně zákazníků

Lukáš Uhl z Delivery Hero v jednom článku popsal, s jakou odezvou se setkala nabídka rozvážet restauracím jídlo a využít k tomu funkční logistickou síť: "První zkušenosti s tím jsou velice dobré. Pro většinu majitelů restaurací je to, že musí provozovat vlastní kurýrní síť, komplikované a nechtějí to dělat." Outsourcing, tedy přenechání některých činností dodavatelům, kteří se na ně specializují a jsou v nich dobří, není ničím novým. Ale jak se zdá, i na tomto poli dochází k vývoji. Místo klasického outsourcingu se nyní setkáváme se službami síťového charakteru.


Zdroj: www.intuitivnimarketing.cz
Témata: ZÁKAZNÍKŮ, SDÍLET, MŮŽETE KDE CO, ŽE, TO, VLASTNÍ, Z, NEJVĚTŠÍ, SÍŤ, NEMUSÍ
  • Návrat po mateřské do práce
    Dítka vám odrostla a vy se chcete vrátit do práce ke svému původnímu zaměstnavateli? Na co máte nárok a co si pohlídat?
  • Drábová: Lajdáctví v Dukovanech je překvapením, ČEZ to s outsourcingem přehnal
    Potíže, kvůli kterým nyní stojí tři reaktory jaderné elektrárny v Dukovanech, šéfku českého jaderného dozoru Danu Drábovou překvapily. Společnost ČEZ podle ní neměla tolik spoléhat na externí firmy, které provádějí v elektrárně údržbu. „ČEZ to s outsourcingem přehnal,“ říká Drábová v rozhovoru pro LN. Státní úřad pro jadernou bezpečnost přitom čeká v příštích dvou letech rozhodování, zda dukovanské elektrárně po třiceti letech její existence postupně povolí další provoz čtyř jejích reaktorů.
  • Šéf Kosteleckých uzenin Jan Hanuš zakládá vegetariánský řetězec
    Nesnáším pohled na krev, takže jsem byl trochu podivný řezník. Kostelec tedy ani nemohl být mojí doživotní misí, říká Jan Hanuš, který otočil svoji kariéru o 180 stupňů.
  • Uherskohradišťská nemocnice: Nutriční poradna se otevře veřejnosti
    Uherskohradišťská nemocnice nově otvírá pro veřejnost nutriční poradnu. Jde o další počin v rámci celoročního projektu Rok výživy, letos v létě nemocnice zprovoznila také nutriční ambulanci pro pacienty. Nutriční poradna začne fungovat 4. listopadu a poté vždy každou středu od 13 do 16 hodin (dle domluvy i později) v prostorách nutriční ambulance v přízemí centrálního […]
  • Spot dne: Tak chutná vítězství
    Vítězství chutná sladce, ale s těmi sázkami příště opatrněji, jako by nabádal spot argentinské televizní stanice TyC Sports. Vymyslela ho rovněž argentinská reklamní agentura Mercado McCann.
  • Měnové války, kurz dolaru, kurzy měn – technická analýza

    Měnové války, kurz dolaru, kurzy měn – technická analýza




    Vypadá to, že trhy konečně dorazily k bodu obratu. Je to vidět napříč nejrůznějšími trhy, jako jsou kurzy měn, kurz dolaru, neboli dolarový index ($USD), kurz eura ($XEU), kurz japonského jenu ($XJY), kurz kanadského dolaru ($CAD), kurz švýcarského franku ($XSF), poměrové kurzy eura se zlatem, dolaru se zlatem, dokonce se to projevuje i na komoditním indexu (CRB). 
     
    Dolarový index je hlavním hybatelem tohoto vývoje, protože v poslední době prorazil konsolidační strukturu osm měsíců trvajícího klesajícího lichoběžníku. Vyplatí se sledovat vývoj kurzu dolaru v odpoledních hodinách, protože prudké pohyby v tomto čase bývají vyhrazeny pouze reakci na oznámení FEDu. Pokud se pohne v této době dolar bez zjevné příčiny je to velmi zvláštní a většinou za tím je nějaký masivní investiční záměr. 
     
    Na denním grafu ($USD) jasně vidíme průraz horní klesající trendové čáry. Je pravděpodobné, že uvidíme testování této hranice shora na úrovni okolo 97,12. Další impulsní růst se dá očekávat až po otestování.
     
    Pro další růst existují v grafu pozitivní náznaky. Za prvé je zde dokončená čtyřbodová konsolidační struktura klesajícího lichoběžníku. Tato osm měsíců trvající konsolidace dosáhla fibonacciho úrovně 38 % prvního impulsního pohybu, což je silná hladina. Tato hladina je vyznačena červenými šipkami. Dalším signálem je proražení 20 denního klouzavého průměru skrz 50 denní klouzavý průměr směrem vzhůru. Pro mnoho investorů je to nákupní signál. A dalším viditelným náznakem je, že se dolar nyní nachází nad svým 200 denním klouzavým průměrem, což je známka, která vypovídá o charakteru převládajícího rostoucího trhu. 
     
     
     
    Na denním grafu vidíme, že dolar prorazil horní trendovou čáru klesajícího lichoběžníku a také vidíme průraz čáry krku vnitřní struktury H&S. Obě čáry byly otestovány malým cenovým poklesem. Čára krku vnitřní formace H&S je tvoří nyní podporu.
     
     
     
    Na týdenním grafu vidíme pěknou prorůstovou strukturu klesajícího lichoběžníků, která tvoří konsolidační strukturu uprostřed celkového cenového pohybu směrem vzhůru.
     
     
     
    Následuje složený dlouhodobý graf, kde dolar je vyznačen v jeho horní části a zlato v jeho dolní. Oblast následující resistence by se měla nacházet na úrovni 108,60, což je maximum roku 2002. Na tuto úroveň by cena měla dojít v důsledku cenové symetrie. Zlato by mohlo najít resistenci na úrovni čáry resistence a podpory na ceně 1180 dolarů za trojskou unci. 
     
     
     
    Následuje dlouhodobý měsíční graf v délce trvání 30 let, na kterém vidíme dvě obrovské cenové formace. Základna č. 1 a č. 2. První základna měla dostatek energie k tomu, aby poslala dolar na úroveň 120, kde se vytvořil vrchol. 
     
     
     
    Následuje 40 let dlouhý graf, který ukazuje masivní klesající lichoběžník, jehož horní trendová čára byla před osmi měsíci proražena směrem vzhůru. Horní trendová čára tvořila resistenci a nyní tvoří podporu pro testování směrem dolů. Jde sice jen o spekulaci, ale cílová cena po proražení klesajícího lichoběžníku je první bod zvratu v této formaci. To by odpovídalo hodnotě 165 z roku 1985. Jestli k tomu opravdu dojde, nám řekne až následující vývoj. 
     
     
     
    Ještě se můžeme podívat na měsíční svíčkový graf. Jestli měsíc uzavře silnou bílou svíčkou, tak by to mohlo znamenat potvrzení začátku nového impulsního růstu. 
     
     
     


    V následujícím grafu máme denní euro, což je největší konkurent dolaru. Obecně mají dolar a euro podobné inverzní struktury a své hlavní cenové formace obvykle prorážejí ve stejné době. Vidíme, že euro prorazilo směrem dolů svůj černě vyznačený prapor, což je struktura charakteristická pro další pokles. Tento průraz byl synchronizován s průrazem na dolaru.
     
     
     
    Na dlouhodobém měsíčním grafu vidíme, že euro nyní vytváří červeně vyznačený prapor, který by mohl hrát roli konsolidační struktury v polovině celkového cenového pohybu. To by bylo ve shodě s vývojem na americkém dolaru, který jsme si ukázali na začátku článku. Vidíme, že euro se nachází v klesajícím trendovém kanále nastartovaném v roce 2008. Cílová cena by se mohla nacházet na spodní úrovni stejně širokého klesajícího trendového kanálu. Tato cílová cena je v korelaci s historicky nejnižší cenou dosaženou v roce 2000, která se nachází okolo úrovně 82,15. Černé obdélníky jsou použity jako měřítko.
     
     
     
    Na následujícím grafu vidíme další dvojitou strukturu H&S. Čára krku č. 2 tvořící resistenci je atakována červeně vyznačeným praporem. Tato obrovská vrcholová cenová struktura H&S má cílovou cenu na úrovni 84,90, což je hodnota, která se nachází poměrně těsně poblíž historického minima.
     
     
     

     
    Jen je také důležitou složkou indexu amerického dolaru. Na dlouhodobém týdenním grafu vidíme masivní vrcholovou formaci H&S a její pravé rameno, ve kterém je vyznačeno několik konsolidačních struktur. Po proražení čáry krku č. 2 a impulsním pohybu začíná jen vytvářet konsolidační rozvírající se lichoběžník. 
     
     
     
    Na týdenním grafu švýcarského franku $XSF vidíme vytvořenou konsolidační strukturu hlava a ramena hned pod spodní trendovou čarou modře vyznačeného rostoucího praporu. Poslední vývoj ukazuje, že byla proražena čára krku.
     
     ,
     
    Na týdenním grafu kanadského dolaru $CAD vidíme masivní vrcholovou formaci H&S. Cena se nyní nachází pod minimem z roku 2009, když prorazila malou konsolidační formaci H&S.
     
     
     
    Máme tady ještě další graf, který nám ukazuje, že $CAD vytvořil obrovský dvojitý vrchol. Cenová akce nyní prorazila pod trendovou čáru dvojitého vrcholu a nyní testuje úroveň 0,78.
     
     
     

     
    Na následujícím grafu máme zakreslené společně euro ($XEU) a cenu zlata. Obecně chodí euro a zlato ve stejném rytmu. Vidíme, že euro je zdá se připraveno pokračovat ve svém propadu. 
     

     
    Ještě si ukážeme podobný graf zobrazující zlato a americký dolar. Na tomto grafu je dobře vidět, jak se pohybuje dolar a zlato v opačných směrech. Vidíme, že dolar momentálně prorazil modře vyznačený trojúhelník, zatímco zlato naráží na klesající resistenci. Nejzajímavější bude sledovat, zda se obě ceny překříží, jak tomu bylo naposledy roce 2006.
     
     
     

     
    Než se rozloučíme, ještě si ukážeme komoditní index CRB. Vývoj ceny na komoditním indexu prorazil rostoucí lichoběžník a nyní ho testuje zespodu. Výsledek tohoto testování bude kritický pro další vývoj.
     
     
     
    Po proražení černě vyznačené otáčecí lichoběžníkové struktury směrem dolů začal komoditní index CRB vytvářet jednu konsolidační strukturu za druhou. Vidíme, jak současný rostoucí lichoběžník zapadá do celkového obrazu. Jakmile bude dokončeno testování, lze předpokládat podobný pohyb, jaký byl mezi diamantovou konsolidační formací a současným rostoucím lichoběžníkem.
     
     
     
    Čím dále do minulosti se posouváme v čase, tím zajímavější je průběh cenové akce. Následuje měsíční graf indexu CRB, který ukazuje, že index dorazil na cílovou cenu formace H&S na úrovni 205. Je však třeba vzít do úvahy, že je to první, nejbližší cílová cena. Také stojí za povšimnutí, jak se vyvíjí cena pod hnědě vyznačenou úrovní podpory a resistence. Pokud dolar opravdu vystřelí vzhůru, nebude to pro komoditní index dobré.
     
     
     
    Ještě si ukážeme historický 60 let trvající graf komoditního indexu CRB. Když se díváme na takto dlouhý graf, musíme si uvědomit, že každý kousek grafu představuje nepředstavitelně dlouhou dobu, takže odhadovat z tohoto grafu nějaký další vývoj může být také záležitost na několik let. Nicméně můžeme zkusit odhadnout, co by se stalo kdyby… Co kdyby cena propadla pod hnědě vyznačenou oblast podpory a resistence? Povšimněme si téměř kolmého růstu ceny v období kolem roku 1970. Kdyby cena propadla pod oblast podpory a resistence, tak zde není žádná podpora až k úrovni historického minima na úrovni okolo 100. Pokud existuje reverzní symetrie vývoje ceny vyznačená červenými šipkami, tak by měl následovat pád až dolů k historickému minimu.
     
     
     
    Všechny tyto grafy ukazují, že se nacházíme v opravdu velmi zajímavé době. Ceny se nachází v důležitých inflexních bodech a rozřešení hádanky kam se vydají, nastane již velmi brzo.
     
     
    Zdroj: Rambus Chartology
     
  • Každý čtvrtý Slovák pracující v ČR má „výšku“. Průměrně berou více než Češi
    V ČR žijí desítky tisíc cizinců, tradičně nejvíc jde o zástupce nám blízkých slovanských národů, ale početná je i vietnamská komunita. Dle čísel Českého statistického úřadu (ČSÚ) bylo na konci ...
  • Nenávidíte běžné zvuky při jídle, zívání nebo kýchání? Podle vědců jste více kreativní
    Přecitlivělost na zvuky každodenního života se nazývá misophonie. Lidem postiženým touto poruchou vadí konkrétní zvukové projevy běžně vydávané při jídle, kýchání nebo obyčejném dýchání. Vědci však zjistili, že čím více je člověk přecitlivělý na zvuky, tím je kreativnější.
  • Česká spořitelna odměňuje za řádné splácení půjčky
    Česká spořitelna nabízí, v rámci časově omezené nabídky - akce platí do konce roku 2015, odměnu za řádné splácení spotřebitelského úvěru. Nabídka se vztahuje na neúčelový úvěr Půjčka i na Konsolidaci...
  • V akci od Cetelem banky můžete nově získat až stovky korun
    Banka Cetelem přichází s takzvanými Cetelem týdny, které odstartovaly tento týden a potrvají do 6. prosince. Tato akce se skládá ze čtyř různých kampaní. Podle banky mohou díky nim klienti každý...


  • Zákazníci se vrací do hypermarketů

    Tak už to máme černé na bílém: Jak uvádí čerstvá studie Shopping Monitor společnosti GfK, zákazníci se opět vracejí do hypermarketů. Radost tradičních obchodníků z oslabení pozice nejsilnějších konkurentů tedy netrvala dlouho. Zdá se, že nakupující nalákala zpět do velkoplošných prodejen šíře sortimentu čerstvého zboží. Každá mince má však i druhou stranu. A tou je neochota majitelů malých prodejen něco měnit a reagovat na nové trendy. Zákazníci většinou nenacházejí u tradičních prodejen žádná pozitiva, která by je odlišovala od odlidštěných samoobsluh. Není divu, že velká část z nich uvádí, že v tradičních prodejnách nakupuje spíše ze zvyku. To není dobrá zpráva.

  • Z archivu newsletterů: Zeptejte se u kolegy

    Objednal jsem si po internetu knihu a to u společnosti (vydavatelství a prodej knih), která slibovala, že ji vyexpeduje do pěti dnů. Když těch dnů uběhlo patnáct a stále se nic nedělo, poslal jsem e-mailem zdvořilý dotaz, zda se objednávka někde nezatoulala. Mně se to také občas stane a mám tedy pochopení. Žádná odpověď však nepřišla. Po dalších třech dnech jsem tedy zvedl telefon a přednesl pánovi, který se mi ozval na konci linky, svůj problém. Ke svému překvapení jsem uslyšel odpověď: "Já o tom nic nevím, já jsem obchodní zástupce."
     

  • SAMOŠKA: Od minulosti k budoucnosti

    Už jen dva týdny zbývají do 16. kongresu na podporu tradičního trhu SAMOŠKA. Nezapomeňte se registrovat! Velkým tématem kongresu bude panelová diskuse o současných a budoucích podmínkách pro podnikání v oblasti tradičního maloobchodu v České republice: Postavení tradičního trhu od 90. let minulého století a predikce budoucího vývoje, očekávaný vývoj české a evropské legislativy v oblasti maloobchodu, a především prodeje potravin.

  • Štítky | Intuitivní marketing
    Každý měsíc e-mailem pět stránek inspirací. Lepší je, když zákazník stravenkami neplatí. Kniha Budoucnost konkurence - proč si ji přečíst 1.
  • Prodej | Intuitivní marketing
    O prodeji na webu Intuitivní marketing. Řada. článků Miloše Tomana, rad, e-knih zdarma. K. tomu unikátní semináře a poradenství.
  • Management | Intuitivní marketing
    O managementu na Intuitivním marketingu. Řada. článků Miloše Tomana, rad, e-knih zdarma. Navíc. unikátní semináře, poradenství, koučování.
  • Kreativita | Intuitivní marketing
    Základem pro úspěch, a v byznysu zvláště, je tvořivost. Tato knížka je plná takových příběhů. Neznám moc lidí, kteří by milovali změny.
  • Maloobchod | Intuitivní marketing
    Řada článků pro tradiční obchodníky, provozovatele a manažery prodejen. Rady
  • Trendy roku 2016

    Na začátku ledna s oblibou čteme (a píšeme) úvahy, jak to v tomto roce bude, co nás čeká a nemine. Nemám křišťálovou kouli, takže věštby přenechám k tomu kompetentním lidem. Ani se nebudu zabývat makroekonomickými či politickými úvahami. Chci vám pouze ukázat několik trendů, které by v roce 2016 mohly zabrat a přinést vám prosperitu. Nejsou v podstatě ničím novým, ale občas neuškodí si ty "staré známé" věci připomenout, protože lidé mají ve zvyku zapomínat i na to, co se osvědčilo a přineslo úspěch. Často se marně honíme se za novým, ale přitom stačí pár takových známých přístupů zkombinovat, abychom tu požadovanou novou hodnotu dostali.

  • Inspirace | Intuitivní marketing
    Inspirace z Intuitivního marketingu Miloše Tomana. Zajímavé. knihy, příklady podnikatelů, cesty k úspěchu.

  • Sdílení vozidel by mohlo nahradit většinu taxíků v New York City

    Vědci z MIT vytvořili algoritmus, který je schopen výrazně snížit počet vozů na bázi taxi služby, kdy navíc dojde k zefektivnění a celkovému zrychlení služeb. Je zde ovšem několik velmi silných předpokladů jako například ochota lidí sdílet taxi s lidmi cizími. Vědci matematicky dokázali selským rozumem pochopitelnou věc, a to že sdílení aut v rámci

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Sdílení rizik a výhody pro konkurenceschopnost jaderných projektů

    Počáteční investice bývá často důležitým aspektem, rozhodujícím o konkurenceschopnosti tak velkých projektů, jakými jsou například výstavby nových jaderných elektráren. Světová jaderná asociace (World Nuclear Association) toto tvrzení uvádí ve své nově vydané studii. Základním kamenem pro strukturování jaderných projektů by podle zprávy mělo být vhodné rozdělení rizik a výhod mezi všechny zúčastněné strany. Světová jaderná

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Sdílené bydlení: V Německu přišli na to, Jak postavit dům snů
    Návštěva architekta, nebo listování katalogem typových staveb? Existuje však ještě "třetí cesta", po níž se můžete vydat k novému bydlení. Před
  • Sdílená vs. šedá ekonomika: V ČR chybí pravidla a regulace
    V Česku chybějí pravidla pro další rozvoj sdílené ekonomiky, a není jasné, kde končí sdílená a začíná šedá ekonomika. Regulace sdílených služeb by se ale měla omezit jen na nezbytně nutný rozsah a měla by být jednotná na evropské úrovni. Na tiskové konferenci to dnes uvedli zástupci Svazu obchodu a cestovního ruchu.
  • Sdílená radost lublaňských cyklistů
    Žít Lublaň znamená nevědět, co je to tramvaj, o metru nemluvě. Žít
  • Sdílená kancelář ušetří peníze a přinese inspiraci
    Při hledání kanceláře k pronájmu se vyplatí znát více nabídek a o ceně smlouvat. Kromě samotného nájemného je nutné zaměřit se i na provozní náklady a další podmínky nájemní smlouvy. Jindy přinese úspory využití sdílených prostor, které si lze pronajmout třeba jen na den.
  • Sdílená ekonomika v ČR zatím tvoří 0,1 % HDP, ale poroste
  • Sdílená ekonomika roste. Těchto 16 firem stojí za investici
    Uber a AirBnB nejsou jediné společnosti, které těží z růstu sdílené ekonomiky. Společnost Credit Suisse zveřejnila seznam 16 firem, které budou profitovat ze vzrůstajícího sektoru ekonomiky. Investoři do venture kapitálu odhadují, že firmy sdílené...
  • Sdílená ekonomika roste. Těchto 16 firem stojí za investici

    Uber a AirBnB nejsou jediné společnosti, které těží z růstu sdílené ekonomiky. Společnost Credit Suisse zveřejnila seznam 16 firem, které budou profitovat ze vzrůstajícího sektoru ekonomiky. Investoři do venture kapitálu odhadují, že firmy sdílené ekonomiky mají hodnotu více než 220 miliard dolarů. Společnost PriceWaterhouse Coopers dokonce tvrdí, že do roku 2025 jejich hodnota vzroste na více […]

    Příspěvek Sdílená ekonomika roste. Těchto 16 firem stojí za investici pochází z Ekonomický deník

  • Sdílená ekonomika roste. Těchto 16 firem stojí za investici
    Uber a AirBnB nejsou jediné společnosti, které těží z růstu sdílené ekonomiky. Společnost Credit Suisse zveřejnila seznam 16 firem, které budou profitovat ze vzrůstajícího sektoru ekonomiky. Investoři do venture kapitálu odhadují, že firmy sdílené...


  • SAMOŠKA: Od minulosti k budoucnosti

    Už jen dva týdny zbývají do 16. kongresu na podporu tradičního trhu SAMOŠKA. Nezapomeňte se registrovat! Velkým tématem kongresu bude panelová diskuse o současných a budoucích podmínkách pro podnikání v oblasti tradičního maloobchodu v České republice: Postavení tradičního trhu od 90. let minulého století a predikce budoucího vývoje, očekávaný vývoj české a evropské legislativy v oblasti maloobchodu, a především prodeje potravin.

  • Reklama | Intuitivní marketing
    Některé reklamy zřejmě vznikají opačným postupem, než bychom očekávali. Nepovažujte povědomí o své značce za samozřejmé," varuje Sergio Zyman, autor knihy Konec.
  • Rande se zákazníkem

    Nesmělý prodejce v mnohém připomíná nešikovného mladíka, který má první rande. Ten jde vedle dívky a hlavou mu táhne: "Mám ji políbit? Ne, teď se tváří nějak divně, raději počkám. Nebo teď? Ale co když se naštve a uteče? Raději budu trpělivý, určitě přijde nějaká vhodnější chvíle." Většinou se nakonec dočká rozpačitého rozloučení, bez příslibu další schůzky. Podobně to dopadá i při prodeji. Vyhlížíte-li tu nejlepší příležitost, abyste zákazníka vyzvali k činu, je více než pravděpodobné, že nikdy nenastane. Ne proto, že by on byl zásadně proti, ale protože ve vašich očích nebude žádný okamžik tak vhodný, aby se nedalo počkat na ještě lepší.

  • Rajtování na mrtvém koni

    Představte si takovou poměrně běžnou situaci. Chtěli jste zvýšit tržby a tak jste si zřídili e-shop. Zaplatili na rok dopředu hosting, nainstalovali systém, naplnili ho spoustou informací a koupili si reklamu. Výsledek? Nikdo nepřišel, nikdo nic nekoupil. S prodejnou však máte spoustu práce, ceny dodavatelů se neustále mění, a tak trávíte hodiny činností, která vám nic nepřináší. Logika říká, že byste měli takový nevýnosný podnik co nejrychleji ukončit a věnovat se něčemu perspektivnějšímu. Většina lidí to ale neudělá, přinejmenším ne do doby, než jim skončí zaplacené hostování. Příčinou je averze ke ztrátě.

    Ori a Rom Brafmanovi popsali v knize "Houpačka", jak profesor Bazerman dokázal sebrat peníze studentům Harvardu, kteří by měli být schopni racionálně uvažovat. Vyhlásil aukci na dvacetidolarovou bankovku. Mělo to však háček. Výherce ji získal za cenu, kterou nabídl. Ale druhý v pořadí musel zaplatit navrhovanou cenu, aniž by za ni něco dostal. Na úrovni mezi 12 až 16 dolary obvykle zbyli jen dva účastníci s nejvyššími nabídkami. Když se však dostali k ceně 20 dolarů, boj neskončil. Ani jeden z nich nechtěl zaplatit peníze za nic, pokud by skončil na druhém místě. A tak zvyšovali nabídky, někdy až na desetinásobek hodnoty bankovky.

    "Jestliže vám výpočet říká, že nová cesta je výhodnější, zahoďte minulost a věnujte se budoucnosti."

    Potkávám se také s podnikateli, kteří jsou věrni svému snu, nebo alespoň tomu, co za něj považují. Odmítnou řadu šancí, protože přece nemohou zradit. Chtějí čekat, dokud se nestanou marketingovými lektory, hudebníky nebo pekaři. Obvykle se nedočkají. Na jedné straně sice platí, že bychom měli dělat, co nás baví, ale nikde není řečeno, že k tomu vede přímočará cesta. Zkušenost naopak říká, že pokud se chopíte toho, co se vám nabízí, dojdete ke svému cíli jistěji, než když na nic jiného nebudete ani myslet.

    Nedávno jsem viděl v televizi další díl pořadu "Ano, šéfe!" (je to jedna z mála věcí, na které se dívám). Majitel restaurace byl pyšný na své kuchařské umění a diplomy a i když udal deset obědů denně, dlouho mu trvalo, než to všechno hodil za hlavu. Musel zapomenout na vyhrané soutěže a začít vařit jednoduchá jídla, která požadovali hosté. V podnikání se zkrátka stává (a nijak výjimečně), že vaše ego musí jít z cesty zákazníkovu přání a je třeba ho položit na oltář úspěchu. Především jde o to, že je třeba klást důraz na cíl cesty, ne na její detaily. Máte-li před očima vizi svého úspěchu, není tolik důležité, jestli se k němu dostanete přesně tak, jak si to představujete.

    Kdy je tedy vhodné překonat averzi ze ztráty, až už se jedná o peníze, nebo třeba čas věnovaný vzdělávání, či dokonce vlastní ego, a vydat se jinou cestou? Položte si před sebe dvě, nebo i více možností a podívejte se na ně ne pohledem nákladů, ale přínosů. Co je důležité: Nesmíte si lhát. Nechte protentokrát pocity a emoce stranou a posuzujte šance přísně racionálně. Jestliže vám výpočet říká, že nová cesta je výhodnější, zahoďte minulost a věnujte se budoucnosti.

    Rázná změna má ještě jednu výhodu. Když se Hernando Cortez vydal dobýt říši Aztéků, spálil za sebou lodě. Věřil svému cíli natolik, že si nenechal žádné ústupové cesty. Pokud se oprostíte od všeho ostatního, nezbyde vám, než se po nové cestě pustit se stoprocentním nasazením. A to je základní podmínka úspěchu v každé podnikatelské a výdělečné činnosti.

  • Publikace zdarma | Intuitivní marketing
    Každý měsíc e-mailem pět stránek inspirací. Úspěšný týden - Revoluční metoda Miloše Tomana: jak dosáhnout úspěchu. Každý měsíc e-mailem pět stránek.
  • Prosperita na dosah v novém vydání

    Proč se vašemu podnikání nedaří tak, jak byste chtěli? Je tu něco, co nevíte? Inspirujte se novým vydáním e-knihy "Prosperita na dosah", kterou si můžete zdarma stáhnout ve třech formátech (PDF, EPUB a MOBI). Přepracovaná publikace přináší nové a moderní pohledy na současné podnikání. Zjistíte v ní například, jaké poučení vám může přinést aktuální vlna "infopodnikání", proč mají firmy často vratké základy, jak je to s motivací lidí i zákazníků. Nenajdete zde detailní popisy, jak co máte udělat (první kapitola se ostatně zabývá právě neužitečností konformity a univerzálních návodů na úspěch), ale inspiraci pro vaše rozhodování a směřování.

  • Projekt Liftago: poctivá taxislužba a samořiditelná auta

    Mohutný nástup chytrých mobilních zařízení ve spojení s internetem boří zavedené obchodní modely a chování. Namísto možnosti vlastnit umožňují tyto technologie a systémy levněji sdílet. A právě budoucnost "sdílené ekonomiky" v osobní dopravě bude podstatou naší debaty. Vizionář Martin HAUSENBLAS věří, že osobní doprava se během následujících desetiletí výrazně promění díky samořiditelným inteligentním vozidlům a možnosti jejich sdílení pomocí jeho projektu Liftago™, který inicioval a podnikatelský rozvíjí.
     

  • Prodej - to není pro mě?

    Američan se vyptával anglického lorda, jak to u nich dělají, že mají tak skvělé trávníky. "Musíte je hnojit a správně zalévat," poučoval Angličan. "To samozřejmě všechno dělám." Lord pokračoval: "A také je pravidelně sečeme a válcujeme." Američan odpověděl, že i to u něj nechybí. "A děláte to už také dvě stě let?"
    Tuto historku občas vyprávím lidem, kteří po dvou, třech měsících zjišťují, že prodej pro ně není to správné povolání, nebo není ideální produkt či firma nebo organizace. Pravda je taková, že i prodejce musí zrát.

  • Prodejna Intuitivního marketingu | Úvod
    Internetová prodejna Intuitivního marketingu.
  • Prodej | Intuitivní marketing
    O prodeji na webu Intuitivní marketing. Řada. článků Miloše Tomana, rad, e-knih zdarma. K. tomu unikátní semináře a poradenství.

  • Trhovci se umí chovat tržně

    "Mladý pane, pojďte si něco koupit," láká v dobové anekdotě majitel stánku na jarmarku. "Když já nemám peníze," odpovídá hošík. "Tak tady nezacláněj, otrapo!" Prodejci se tehdy museli otáčet, stejně jako dnes. Ale funguje to všude stejně? Podle informací z Českého statistického úřadu mají stánkaři a trhovci o 15% vyšší marže a téměř dvanáctkrát vyšší rentabilitu tržeb oproti kamenným prodejnám. A nejde o srovnání s podvodníky a prodejci padělaných značkových tepláků, protože ti jistě své údaje pro účely statistiky neposkytují. V čem se tedy liší od většiny svých kolegů a proč dosahují takových nadstandardních výsledků?

  • Trendy roku 2016

    Na začátku ledna s oblibou čteme (a píšeme) úvahy, jak to v tomto roce bude, co nás čeká a nemine. Nemám křišťálovou kouli, takže věštby přenechám k tomu kompetentním lidem. Ani se nebudu zabývat makroekonomickými či politickými úvahami. Chci vám pouze ukázat několik trendů, které by v roce 2016 mohly zabrat a přinést vám prosperitu. Nejsou v podstatě ničím novým, ale občas neuškodí si ty "staré známé" věci připomenout, protože lidé mají ve zvyku zapomínat i na to, co se osvědčilo a přineslo úspěch. Často se marně honíme se za novým, ale přitom stačí pár takových známých přístupů zkombinovat, abychom tu požadovanou novou hodnotu dostali.

  • Strategie modrého oceánu - 2. vydání

    Ve snaze o dosažení udržitelného a ziskového růstu se firmy tradičně pouštějí do neúprosných konkurenčních střetů - do přímé konfrontace s konkurenty. Bojují o dosažení konkurenční výhody, svádějí bitvy o tržní podíl, usilují o to, aby vynikly, aby se něčím odlišily od svých konkurentů. Výsledkem takového přístupu jsou v dnešních podmínkách, kdy jednotlivá odvětví jsou doslova přeplněna konkurenty a kdy jejich nabídka vysoko převyšuje poptávku, "rudé oceány", v jejich krvavých vodách mezi sebou tito soupeři zápasí o neustále se zmenšující ziskový potenciál.

  • Strategie | Intuitivní marketing
    Já vám to věřím, že se v některých oborech dají najít různé formy prodeje a odlišit se tak od konkurence," řekl mi před časem jeden podnikatel.
  • Štítky | Intuitivní marketing
    Každý měsíc e-mailem pět stránek inspirací. Lepší je, když zákazník stravenkami neplatí. Kniha Budoucnost konkurence - proč si ji přečíst 1.
  • Steve Jobs: Zrození vizionáře

    Poutavě napsaná kniha, která mění zažitý způsob vnímání jedné z nejpůsobivějších osobností moderní historie. Zcela vyvrací pohled na Steva Jobse jako na člověka navždy ustrnulého mezi nepopiratelnou genialitou a nezvladatelným hulvátstvím. Nabízí odpověď na základní otázku o životní dráze a kariéře spoluzakladatele a šéfa Applu: Jak se bezohledný a arogantní mladík, jehož se raději zbavila i společnost, kterou sám založil, mohl nakonec stát nejúspěšnějším firemním lídrem a vizionářem současnosti?
     

  • Splňte si svůj podnikatelský sen

    Každý z nás má svůj velký sen, týkající se života, práce nebo vztahů. Někdo ho naplní brzy, jiný na to čeká skoro celý život, dalším se nepodaří uskutečnit své sny nikdy. Ale všichni víme, že jsou zde proto, aby se realizovaly. Lépe řečeno, abychom je my, konkrétní jedinci, uskutečnili. Sen, který zapadne, je ztracená příležitost. Nejen vaše. Tím, že naplníme svoji vizi, obvykle také pomůžeme jiným lidem, aby se i jejich sny staly skutečností. Například Tomáš Baťa vybudoval svůj podnik, ale tak, že se skládal z tisíců malých "podnikatelů", vydělávajících více a žijících lépe a kvalitněji, než byl průměr nejen Československa, ale celé Evropy.

  • Škola úspěchu

    Kniha Škola úspěchu - Jak jsem svůj neúspěch v prodeji obrátil na úspěch je jedna z publikací, která mě v mých prodejních začátcích významně ovlivnila. Doporučoval jsem ji i na svých seminářích věnovaných prodejním dovednostem, ale pak zmizela z knihkupeckých pultů. Potěšilo mě proto, že po více jak deseti letech se podařilo knihu znovu vydat. Myslím si, že neztratila nic ze své aktuálnosti a že i dnes by neměla chybět v knihovně žádného prodejce a obchodníka. Frank Bettger totiž dokázal ze svých neúspěchů (a pozdějších úspěchů) vytěžit obecně platné zásady, jednoduché a pochopitelné. A především snadno použitelné.

  • Seminář Úspěšný prodej | Intuitivní marketing
    Úspěšný prodej je v podstatě založen na jednoduché zásadě: "Dám zákazníkovi, co chce". Jenže většina obchodníků či podnikatelů dělá něco jiného. Nevědí
  • Seminář Chci být úspěšný | Intuitivní marketing
    Občas se setkávám s názorem, že úspěchu může dosáhnout maximálně 5%. Ostatním. prý chybí vhodné vlastnosti a především talent. Chtěl

Hitpardáda štítků