Tesla Motors opět vykázala ztrátu, v roce 2016 očekává zisk

Tesla Motors vykázala ve čtvrtém čtvrtletí roku 2015 ztrátu ve výši 320 miliónů dolarů. Ztráta se tak za celý loňský rok již vyšplhala na 889 miliónů $. Společnost však očekává v následujícím roce zisk. Kalifornský výrobce automobilů Tesla zaznamenal již jedenácté čtvrtletí v řadě, ve kterém hospodařil se ztrátou. Ztrátou 320 miliónů $ ve čtvrtém

Publikováno na webu oEnergetice.cz


Zdroj: oenergetice.cz
Témata: ZTRÁTU, TESLA MOTORS, MOTORS, ČTVRTLETÍ, MODEL, MILIÓNŮ, ZISK, VYKÁZALA, VE ČTVRTÉM, OČEKÁVÁ ZISK
  • Sophiina volba polských horníků
    Hornické odbory polské uhelné společnosti Kompania Węglowa (KW) prý stojí před těžkým rozhodnutím. Vláda jim totiž údajně dala na výběr, že buď přistoupí na plošné snížení platů, nebo budou muset být uzavřeny nejztrátovější doly.
  • OPEC se topí ve vlastní šťávě
    Snížení produkce ropy je zřejmě v nedohlednu stejně jako stabilizace ceny. Írán v reakci na zrušení mezinárodních sankcí v lednu významně navýšil množství produkované ropy a pozadu nezůstala ani Saúdská Arábie. Dá se očekávat, že po celý letošní rok bude u ropy přebytek nabídky, který bude tlačit cenu dolů.
  • Druhá šance pro kdysi úspěšné BlackBerry?

    Druhá šance pro kdysi úspěšné BlackBerry?


     
     
    Kanadská technologická společnost BlackBerry má pravděpodobně to nejlepší za sebou. Poslední období, ve kterém se jí relativně dařilo, lze datovat mezi roky 2010 a 2011. Následující periodu, jež se vine až do současnosti, lze charakterizovat jako období útlumu.
     
    Prodeje chytrých telefonů značky BlackBerry zpomalují a otěže byznysu přebírá prodej softwarů a služeb.
     

    Vývoj ceny akcií reflektuje špatné období BlackBerry

    Situaci BlackBerry lze demonstrovat na vývoji ceny akcie. Ta se propadla z nejvyšší hodnoty 214 dolarů, z poloviny roku 2007, na dnešní úroveň okolo 7 dolarů za akcii. Co stojí za pádem kdysi velice úspěšné značky? Má BlackBerry šanci nepříznivý trend otočit?

     

    BlackBerry se potýká s prudkým poklesem tržeb

    V nejlepších letech společnosti BlackBerry, tehdy ještě Research in Motion, šly prodeje hardwaru na odbyt a tvořily přes 80 % tržeb společnosti.
     
    Během několika let ale začaly prodeje mobilních telefonů a ostatního hardwaru rychle zpomalovat. To dokazuje i graf vývoje tržeb a čistých zisků v čase.

     

    Špatná konkurenceschopnost

    Telefony BlackBerry vždy disponovaly zabudovanou QWERTY klávesnicí, z čehož dlouhou dobu těžila. Vývoj však šel dál a lidé si zvykali na telefony s dotykovým displejem přes celé tělo telefonu.
     
    I přes zřejmý trend, k jakému trh směřoval, se BlackBerry soustředilo na vývoj telefonů s typickou klávesnicí. To byl jeden z důvodů, proč nestihli nastoupit do pomyslného vlaku s chytrými telefony a zůstali stát na nástupišti společně s finskou Nokií.
     
    Cílovou skupinou BlackBerry byli manažeři a další vysoce postavení zaměstnanci, a nedokázalo postavit telefon pro retailového zákazníka. Telefony BlackBerry nebyly v minulosti dostatečně inovativní a většina modelů disponovala stejnými vlastnostmi.
     
    Telefony BlackBerry běží na operačním systému vyvinutým samotnou společností, na který není dostačující množství aplikací. Lidé si raději pořizují telefony s operačním systémem Android, který disponuje širokou nabídkou aplikací a jako „Open Source“ nabízí možnost tvorby vlastních aplikací.
     
    Z výše uvedených důvodů přestaly být telefony BlackBerry atraktivní a počet prodaných kusů strmě klesá.

     
    Stejný trend dokazuje i klesající tržní podíl operačního systému BlackBerry. Na tomto trhu, což není žádné překvapení, dominuje operační systém Android.

     

    Má BlackBerry budoucnost?

    Na začátku minulého roku představilo BlackBerry nový telefon bez zabudované klávesnice – BlackBerry Leap. Změnu strategie společnosti ale pravděpodobně tento telefon neznamená, protože ještě v roce 2014 vydala zprávu, že se chce i nadále soustředit na telefony se zabudovanou QWERTY klávesnicí.
     
    Lze tedy odhadnout, že budoucnost společnosti v telefonech s největší pravděpodobností není.
     

    Nedaří se ani službám

    Na začátku fiskálního roku 2014 to vypadalo, že roli tahouna společnosti přeberou služby, jejichž podíl na tržbách výrazně vzrostl. Na konci roku se však růst podílu zastavil a od té doby společně s podílem hardwaru klesá na úkor rostoucího podílu softwaru.

     

    Budoucnost BlackBerry stojí na prodeji softwaru

    Za fiskální rok 2015 se podařilo společnosti výrazně snížit čistou ztrátu a to hlavně díky zvýšenému prodeji softwaru. Hrubá marže u softwaru se pohybuje na úrovni 84,5 % a několikanásobně tak převyšuje 6,7% hrubou marži u hardwaru.
     

    Pokles tržeb ale i potenciál čistého zisku

    Podle konsensu analytiků by mělo BlackBerry za celý fiskální rok 2016 celkově utržit 2,5 mld. amerických dolarů, což je stále nižší číslo než před rokem.
     
    Čistý zisk za tři čtvrtletí je zatím 30 milionů dolarů, ovšem za třetí čtvrtletí společnost vykázala čistou ztrátu o hodnotě 89 milionů dolarů. Vše tedy závisí na posledním čtvrtletí, které může poprvé po 3 letech přivést BlackBerry k celoročnímu zisku.
     
    Autor: David Lojkásek | aurainvest.cz
    Pozn: Tato zpráva není investičním doporučením. Aura Invest Group s.r.o., vázaný zástupce společnosti Colosseum, a.s., obchodníka s cennými papíry.
     
  • Německo: HDP ve 4Q15 dle odhadu rostl meziročně o 2,1 % (očekáv. 1,7 %)
  • Růst spotřebitelský cen v Německu v lednu meziměsíčně klesl o 0,8 %
  • Německo: HDP ve 4Q po sezónním očištění mezičtvrt. rostl o 0,3 % dle odhadů
  • Obce na Karvinsku přijdou kvůli zavírání dolů o miliony
    Zavření dolů OKD na Karvinsku bude mít negativní dopad i na rozpočty tamních obcí. Ročně totiž dostávají za těžbu desítky milionů korun, o které v budoucnu přijdou.
  • 500 Plus – jak se vám líbí? Recenze a zkušenosti

    500 Plus – jak se vám líbí? Recenze a zkušenosti



     
    Jedním z nepřehlédnutelných brokerů, jehož reklama na nás vyskakuje, kdykoli člověk otevře nějaké finanční stránky je Plus 500.  Reklamní banery jsou všude a zobrazují se i na místech, kde by to člověk nečekal. 
     

    Historie a současnost

    Společnost vznikla v roce 2008 v daňovém ráji na Belize a poté přemístila na Kypr, kde sídlí hojná většina forexových brokerů. Hlavní důraz klade na jednoduchou a srozumitelnou obchodní platformu, kterou lze provozovat v nejrůznějších prostředích. V roce 2010 představila společnost platformu pro Apple, v roce 2012 platformu pro Android v roce 2015 pro Windows. 
     
    Společnost v roce 2013 vstoupila na londýnskou burzu, kde její tržní kapitalizace dosahuje 534 miliónů liber. Společnost vyplácí dividendu ve výši 3,82 %, má poměr P/E na úrovni 10,49 což odpovídá mírnému podhodnocení a provozní marži ve výši 63,50 %

     

    Obchodní platforma

    Společnost nabízí intuitivní obchodní platformu a veliké množství obchodních instrumentů, takže si člověk může vybrat i exotické instrumenty, které jiné platformy nenabízí, nebo jen omezeně. Příkladem může být obchodování s bitcoinem. A to je velmi lákavé a celkově i obchodně účinné.
     
    Společnost jako jedna z prvních začala nabízet kontrakty CFD (contract for difference) a hlavním cílem společnosti je stát se největším světovým obchodníkem s CFD. 
     
    Všechno je zaměřeno na jednoduchost ovládání a na jednoduchost založení obchodního účtu. Založit obchodní účet trvá do pěti minut. Společnost nabízí pro nové klienty bonus ve výši 500 Kč, takže pro zahájení obchodování nemusíte posílat na účet svoje peníze. Pokud pošlete na účet větší částku, připíše vám společnost bonus ve výši 30 %. 
     
    Spready na instrumentech jsou průměrné. Obchodní platforma je přehledná a jednoduchá na použití. Nenabízí však žádné způsoby automatizace.
     
    Na první pohled je všechno v pořádku, vše funguje jak má, a právě jednoduchost ovládání a snadný způsob založení účtu jsou hlavními atributy, které mohou nalákat každého, kdo si chce zkusit, jaké to je obchodovat na kapitálových trzích. 
     

    Hodnocení brokera

    Kontrakt CFD je typ smlouvy mezi klientem a brokerem, že když vstoupí do obchodní pozice na některém instrumentu, tak v případě, že na konci obchodu je obchodník v zisku, broker mu vyplatí rozdíl mezi vstupní a výstupní cenou, pokud je obchodník ve ztrátě, zaplatí ztrátu obchodník brokerovi. Pro tyto kontrakty je důležité, aby obchodník nabízel kotace, které jsou založeny na datech odpovídajících příslušnému instrumentu. Pokud tedy bude nabízet broker CFD na ropu založený na příslušném kontraktačním měsíci ropy WTI, má obchodník možnost si zkontrolovat kotace a ceny. Obvyklé však je, že broker nabízí instrument, který se jmenuje například „ropa WTI“ a u kterého není možné zjistit, odkud se kotace berou. Broker tak má možnost ovlivňovat kotace, které posílá do obchodní platformy.
     
    Broker Plus 500 je typickým tvůrcem trhu. To znamená, že vystupuje jako protistrana obchodů svých klientů. Ztráta klienta je jeho ziskem. Zisk klienta je ztrátou brokera. Je to takový trochu parazit a tvůrce Zombie trhu.
     
    Daniel Kahnemann dostal Nobelovu cenu za ekonomii, když dokázal, že 80 % lidí má sklony vybírat předčasně zisky a nechat narůstat ztráty v naději, že se situace otočí a obchod skončí na nule, případně v zisku. To znamená, že pokud broker vstupuje jako protistrana do obchodů začátečníků, v 80 % případů nemusí dělat vůbec nic a veškerý majetek na účtu 80 % klientů skončí v jeho náručí.
     
    Obchodní plán brokera, který je tvůrcem trhu, je založen na této skutečnosti. Pokud se broker spokojí s 80 % těchto příjmů, může být všechno v pořádku. Nicméně zde zůstává zhruba 10 % lidí, kteří se pohybují na nule a 10 % lidí, kteří jsou v zisku, a zisk úspěšných obchodníků je ztráta brokera. Nikdo nemá rád ztráty. 
     
    Proti úspěšným obchodníkům může broker, tvůrce trhu použít některé akce, které sníží jeho úspěšnost. Například může být v obchodních podmínkách zaneseno, že broker nedovoluje skalpové obchody, to znamená obchody, které trvají kratší dobu, než 2 minuty, nebo 5 minut. Pokud jste v zisku, zavřete obchod a neuvědomíte si, že to je brzo, může vám broker odmítnout vyplatit zisk, protože jste skalpový obchodník. Zruší vám účet a peníze co jsou na účtu, nikdy neuvidíte. 
     
    Dalším oblíbeným trikem je použít opatření „proti praní špinavých peněz“ a vyžadovat po obchodníkovi další a další potvrzení, že je skutečný, že bydlí tam, kde bydlí a oddalovat výplatu peněz. Pokud vám broker zruší obchodní účet a nemáte důkazy ve formě otisku obrazovky, máte problém. Ukládat si otisky obrazovky všeho, co člověk dělá, se jeví v případě tohoto brokera jako rozumné opatření.
     
    V případě že proděláváte, je všechno v pořádku, ale ve chvíli, kdy začnete vydělávat a chcete si nechat poslat peníze, přestává společnost komunikovat. Obvyklé je, že existuje telefonní číslo, na které se dá zavolat a řešit problém. Pokud na webových stránkách není žádné telefonní číslo k dispozici, nemáte možnost svoje problémy řešit přímo a pokud bude dělat společnost mrtvého brouka, nic nezmůžete. Společnost Plus 500 můžete oslovit prostřednictvím mailového formuláře, ale nemáte možnost dělat nic jiného, než čekat, jestli zareagují.
     
    Že je třeba být ve styku se společností Plus 500 opatrný plyne z toho, že společnost již byla předmětem vyšetřování finančních regulačních orgánů. V roce 2008 dostala společnost varování od Kyperské komise pro cenné papíry
     
    V roce 2012 dostala společnost pokutu ve výši 200 tisíc liber od FSA za chyby ve zpracování prováděných obchodů. 
     
    Podle serveru forexpeacearmy.com společnost ruší a nevyplácí účty.  
     
    V květnu roku 2015 oznámila společnost, že zmrazuje účty klientů a zavádí nová opatření „proti praní špinavých peněz“.  Akcie se okamžitě propadly o 50 % a na této úrovni se pohybují až do současnosti. Společnost čelila stížnostem ze strany ostatních brokerů, že nabírá své klienty bez ověření totožnosti, a tu ověřuje až teprve ve chvíli, kdy chtějí vybrat peníze.


     

    Závěr

    Dokud proděláváte, jste opečovávaným klientem, o kterého je dobře postaráno a dostáváte veškerou podporu. Jakmile začnete vydělávat, připravte se na nekonečnou mailovou korespondenci a dodatečné požadavky na identifikaci své osoby, pečlivé zkoumání vašich obchodů, jestli nejste scalper, případně na zrušení svého účtu bez jakéhokoli důvodu, pokud se rozhodnete vybrat si peníze.
     
    Je možné, že má někdo i dobré zkušenosti. Pokud ano, ať se s nimi podělí s ostatními čtenáři v diskuzi. Mnohem lepší než obchodování prostřednictvím tohoto brokera se jeví nákup akcií společnosti, protože predátorské chování společnosti vůči svým klientům je zárukou vysoké obchodní marže, růstu zisku a následně vyvolaného růstu cen akcií. 
     
    Společnost by měla zapracovat na své pověsti a na svém přístupu ke klientům. Uvedení telefonního čísla, na které se dá dovolat, by mohlo být dobrým začátkem.


     
     
  • Inflace v ČR lednu roste meziměsíčně o 0,6 % (očekávání 0,5 %)
  • Růst ekonomiky je dle ČNB udržitelný, navzdory zpomalení
    Růst české ekonomiky je udržitelný i přes jeho letošní zpomalení. Shodli se na tom členové Bankovní rady České národní banky (ČNB), vyplývá ze zveřejněného záznamu z jednání rady ve čtvrtek 4. února. ČNB v nové prognóze počítá letos s růstem ekonomiky o 2,7 procenta, za loňský rok počítá s růstem o 4,7 procenta.


  • USA zvažují znovuotevření problémového zásobníku plynu Aliso Canyon

    Kalifornští regulátoři připustili znovuotevření zásobníku Aliso Canyon, který postihl na konci roku 2015 masivní únik plynu. Z celkové kapacity přes 2,5 mld. metrů krychlových by se nadále využívala pouze zhruba třetina. Znovuspuštění je závislé na výsledcích veřejných konzultací a bezpečnostních testů. Druhý největší zásobník plynu v USA (velikostí srovnatelný se všemi zásobníky v ČR dohromady) by

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Polovina všech amerických elektromobilů se prodává v Kalifornii

    Téměř polovina všech elektromobilů, které byly prodány v USA v období let 2011 až 2016, se prodaly na území státu Kalifornie. Tvrdí to výsledky dat, zpracovaných portálem EV Volumes, který monitoruje trh s elektromobily v USA. Informační a poradenský portál EV Volumes, který se zaměřuje na elektromobilitu, zpracoval data z prodejů elektromobilů za posledních 5 let (2011 – 2016). Ze

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Těžba a spotřeba černého uhlí v ČR

    Černé uhlí je strategickou surovinou, jejíž těžba má na území České republiky dlouholetou tradici. Díky dostatečným zásobám tohoto nerostu byla ČR vždy soběstačná a nezávislá na dovozu. Černé uhlí, jež tvoří přibližně 37 procent všech uhelných zásob na území ČR, je převážně využíváno jako surovina v oblasti hutnického a ocelářského průmyslu, avšak podíl uhlí určeného

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Britská vláda neuspěla s projektem podpory CCS za 100 milionů liber

    Podle nové zprávy britského kontrolního úřadu National Audit Office (NAO) vláda Spojeného království bez výsledků vynaložila 100 milionů liber (zhruba 3,1 mld. Kč) na podporu rozvoje technologie CCS. Tamní vláda tak neuspěla ani ve svém druhém pokusu podpořit rozvoj této technologie v zemi. Technologie Carbon Capture and Storage (CCS) by mohla v budoucnu přispět k omezení emisí CO2 z elektráren

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Doosan dodá do Aberdeenu 3 kogenerační jednotky na bázi palivových článků

    Britská společnost Doosan Babcock byla vybrána, aby dodala nízkoemisní zdroje pro výrobu elektrické energie, tepla a chladu pro nové Aberdeen Exhibition and Conference Centre (AECC). Doosan Bancock vybuduje energetické centrum, kam dodá tři kogenerační jednotky na bázi palivových článků. Britské město Aberdeen vybuduje nové konferenční centrum a výstaviště (AECC – Aberdeen Exhibition and Conference Centre)

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Itálie začne využívat energii z přímořských větrných elektráren

    Krátce před koncem minulého roku Itálie provedla aukci obnovitelných zdrojů energie. Dražený instalovaný výkon 870 MW z obnovitelných zdrojů energie má být přidán do italského energetického mixu. Podle italské energetické agentury Gestore dei Servizi Energetici (GSE) má být jedním z výsledků této aukce 30MW přímořská větrná elektrárna. Větrný park Beleolico, který má vyrůst u přístavu Taranto na

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Výkon německých offshore větrných elektráren loni vzrostl na 4,1 GW

    Německo v loňském roce připojilo do sítě offshore větrné elektrárny o výkonu přes 800 MW, čímž celkový instalovaný výkon těchto zdrojů v zemi překonal hranici 4 GW. Německo je tak na dobré cestě k dosažení vládního cíle pro rok 2020 o hodnotě 6,5 GW. Podle Německé asociace pro větrnou energetiku (BWE) bylo v Německu v roce 2016 připojeno k síti 156 nových

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Novela zákona upravující pravidla pro dobíjecí stanice pro elektromobily míří ke schválení

    Novela zákona upravující povinnosti provozovatelů dobíjecích stanic pro elektromobily míří po dnešku ve Sněmovně k závěrečnému schvalování. Počítá mimo jiné s tím, že veřejné dobíjecí stanice budou v centrální evidenci, kterou povede ministerstvo průmyslu. MPO zatím nyní vede jen evidenci klasických čerpacích stanic na benzin a naftu a stanic na plyn. Rovněž tento registr se

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Americké jaderné úložiště WIPP bylo po třech letech znovu zprovozněno

    Geologické úložiště amerického ministerstva energetiky Waste Isolation Pilot Plant (WIPP) bylo po skoro třech letech opět uvedeno do provozu. Jeho provoz byl pozastaven kvůli poškození jednoho z kontejneru s radioaktivním odpadem. Waste Isolation Pilot Plant (WIPP) bylo uvedeno do provozu roku 1999 jako jediné americké úložiště transuranového odpadu, pocházejícího z amerického vojenského programu. Do podzemního solného masivu je ve

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Dukovany dnes odstaví první blok, dodávat elektřinu budou pouze dva

    V Jaderné elektrárně Dukovany začali energetici v poledne podle plánu snižovat výkon prvního reaktorového bloku, ještě dnes přestane dodávat elektřinu do sítě. Výroba Dukovan pak klesne na polovinu, protože od loňského září stojí i blok číslo dvě. Oba bloky bylo potřeba zastavit kvůli modernizaci jejich společné centrální čerpací stanice. Souběh odstávek potrvá asi 50 dní.

    Publikováno na webu oEnergetice.cz


  • Tesla Motors je parazitem státních podpor

    Tesla Motors je parazitem státních podpor


     
     
    Elon Musk patří bezesporu k nejznámějším osobnostem dnešní podnikatelské scény. Jeho společnosti Tesla motors, Space X a SolarCity se řadí k nejproslulejším společnostem světa a jejich ambicí není nic menšího, než způsobit revoluci v segmentech jejich působení.
     
    Příběh o podnikatelské vynalézavosti a inovativnosti, kterým ten Muskův na první pohled nepochybně je, má však i drobné trhliny. Faktem totiž zůstává, že Musk společnosti vybudoval s nemalou státní podporou.
     
    Musk tvrdí, že mu podpora pomohla, společnosti na ní podle něj ale rozhodně nejsou závislé. Může něco podobného být pravda, uvážíme-li to, jak pozitivně se dnešní politická reprezentace staví k podpoře obnovitelných technologií přinášejících pozitivní externality? Pojďme se podívat na tvrdá čísla.
     

    Co říkají tvrdá čísla?

    Muskovi společnosti dostaly za celou dobu svoji existence přibližně 4,9 miliardy dolarů prostřednictvím státní podpory. Do této částky ale nepočítáme vládní kontrakty Space X ze strany NASA a US Air Force, které se pohybují okolo hodnoty 5,5 miliard dolarů. Co je však klíčové, je nejen výše podpory, ale i její načasování.
     
    Je relativně známou skutečností, že Musk v roce 2008 čelil finanční katastrofě, kdy se Tesla i Space X ocitly na hraně bankrotu. Musk do společností vložil zbytek svých osobních financí. Na poslední chvíli ho (resp. Space X) zachránil kontrakt s NASA týkající se zásobování mezinárodní stanice ISS, dodání dalších finančních prostředků ze strany investorů do Tesla Motors a federální půjčka Tesle v roce 2010, díky níž mohla financovat výrobu modelu S.
     
    Státní podpora je tedy pro Muska klíčová. Bez ní by společnosti těžko přečkaly špatné časy a zcela nepochybně by minimálně změnily majitele – Musk v jedné chvíli dokonce vyjednával s tehdejším výkonným ředitel Google Larry Pagem o prodeji Tesly Motors.
     

    Stručný výčet státních podpor

    Společnosti Elona Muska jsou tedy příjemci miliard dolarů ve formě dotací, půjček a daňových úlev. Tato podpora by se dala označit jako nestandardní i na poměry sektoru obnovitelných technologií.
     
    Důvodem je patrně Muskova aura ikony Sillicon Valley. Lokální vlády se mnohdy až předhání v tom, kdo Muskovi poskytne výhodnější podmínky. Za tuto službu dostanou na oplátku kromě ekonomických benefitů, které se s investicemi vážou i zlepšení image, prestiže a dobré PR, čehož rádi využívají politici ve svých předvolebních kampaních.
     
    Dobrou ilustrací toho je projekt Tesla Gigafactory – obrovské továrny na baterie, která by měle být v provozu již na přelomu roku 2016 a 2017. V roce 2013, kdy se rozhodovalo o jejím umístění, o ni svedlo souboj dokonce 7 amerických států. Ten nakonec vyhrála Nevada, která Muskovi poskytla investiční pobídky ve formě daňových úlev a dalších benefitů ve výši 1,25 miliardy dolarů.
     
    Aby Nevada získala finanční prostředky, musela kvůli tomu snížit pobídky pro filmaře a odstranit daňová zvýhodnění pro pojišťovací společnosti.
     
    Dalším Muskovým projektem je nová továrna SolarCity ve městě Buffalo. Ta by měla být dokončena v roce 2017. Stát New York se zavázal uhradit celou její stavbu v souhrnné výši 750 milionů dolarů s tím, že ji bude po jejím dokončení SolarCity pronajímat za symbolickou částku 1 dolar ročně.
    Co se týče Space X, tak ta vzhledem ke svému charakteru (nepůsobí v sektoru obnovitelných technologií) spíše než pobídky vyhledává státní kontrakty. Informace nejsou vzhledem k tomu, že Space X není obchodovaná na burze snadno dohledatelné. Ovšem dle tiskových zpráv stát Texas Space X poskytl dotaci ve výši 20 milionů dolarů na stavbu raketového odpaliště.
     

    Jde to i bez státní podpory?

    Nyní vyvstává klíčová otázka: „Jak by to dopadlo s elektrickými automobily, bateriemi a raketami, pokud by společnosti v roce 2008 zkrachovaly?“
     
    Společnosti by patrně převzala jiná korporace, čímž by vývoj pokračoval dále. Pokud by zanikly, segmenty by začaly stagnovat. Je to ale v zásadě podobná otázka jako, jestli by vznikl smartphone, nebylo-li by Steve Jobse.
     
    Zpomalení ani stagnace neznamená úplný konec. Do segmentů by přišli noví hráči, kteří by s lepším financováním tlačili vývoj vpřed. Státní podpora technologický vývoj urychlila, nikoli však zapříčinila. Ten by se dostavil, i kdyby zde neexistovaly ekonomické pobídky, ovšem s určitým časovým zpožděním.

    Autor: Jakub Mašek | aurainvest.cz
    Tato zpráva není investičním doporučením. Aura Invest Group s.r.o., vázaný zástupce společnosti Colosseum, a.s., obchodníka s cennými papíry.
     
  • Tesla Model S nově umí samovolně otevřít vrata a vyjet z garáže (video)

    Nejnovější verze firmware (7.1) pro elektromobil Tesla Model S a Model X přináší funkci samovolného zaparkování a vyparkování automobilu z garáže, včetně automatického otevření elektrických vrat. Plány Elona Muska ovšem sahají mnohem dál. Automobilka Tesla přichází po svém „autopilotovi“ s další inovací. Majitelé elektromobilu Tesla Model S a Model X s novou aktualizací firmware již nemusí

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla Model S (2. díl): P90D je neuvěřitelně rychlá, ale je skutečně dokonalá?

    Z Tesly jsou všichni doslova očarovaní. Na trhu je již 4 roky, a přitom vypadá stále jako koncept. Nízká do široka rozkročená a dlouhá silueta, ohromná kola, zapuštěné kliky dveří, to se z konceptů do produkčních vozů často nedostane. Přesto pro mne byla zklamáním kvůli přehnanému očekávání a její auře výjimečnosti a dokonalosti. Model S je naživo snad ještě

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla Model S (1. díl): návštěva Tesla Store, podvozková platforma a facelift naživo

    Tesla Model S je neuvěřitelný fenomén současného automobilismu. První prototyp se objevil v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu, ovšem ještě s nejistým rozjetím výroby. Následné první vozy byly vyrobeny a dodány (Signature series pro opravdové fandy, kteří zaplatili předem vysokou zálohu bez možnosti vidět hotový automobil a znát výslednou cenu) v roce 2012. Následně

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla mezi satelity. Boeing zprovoznil první čistě elektrickou družici
    Společnost Boeing v minulém týdnu zprovoznila na zemské orbitě první výhradně elektřinou poháněný civilní satelit na světě. Jeho unikátnost tkví hlavně v typu pohonu, na který spoléhá: nevyužívá totiž klasické chemické motory (ani záložní) jako všechny dosavadní satelity, ale xenon-iontový motor NEXT z dílny americké NASA.
  • Tesla loni zvýšila prodej aut o téměř 60 procent. Na trh dodala přes 50 tisíc vozů
    Výrobce elektrovozů Tesla Motors loni dodal na trh 50 508 aut. V roce 2014 to přitom bylo necelých 32 tisíc. Automobilka tak navýšila prodej o téměř 60 procent. Firma splnila svůj plán, který počítal s prodejem alespoň 50 tisíc vozů.
  • Tesla kvůli finančním pobídkám v Německu restrukturalizuje nabídku výbavy

    Kvůli německým finančním pobídkám, které se vztahují na elektromobily do cenové hranice 60 tisíc euro, došlo u Tesly Modelu S k ochuzení základní výbavy o položky dříve standardní, které se tímto se přesunuly do výbavy doplňkové. Tím byla hranice pokořena. S letošním zavedením finančních pobídek motivujících spotřebitele k nákupu elektromobilu, které byly mimo jiné podmíněné prodejní

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla kupuje za 2,6 mld. USD výrobce solárních panelů SolarCity

    Americký výrobce elektrických automobilů Tesla Motors dnes oznámil, že koupí výrobce solárních panelů SolarCity za 2,6 miliardy dolarů (63 miliard Kč). Sloučená firma bude pod jednou značkou prodávat elektromobily i solární a bateriové systémy. Převzetí SolarCity je součástí dlouhodobé strategie Tesly, jejíž další detaily nedávno představil její zakladatel a generální ředitel Elon Musk. Ten by

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla: J.P.Morgan dramaticky snižují ziskový výhled, Modelu X se příliš nedaří
    Analytici J.P.Morgan výrazně snížili své očekávání pro růst zisku automobilky Tesla. Výhled pro výši zisku se snižuje o polovinu kvůli pouze slabému rozjezdu prodejů nového vozu značky s označením Model X.
  • Tesla jedná o výstavbě Gigafactory 2 v Německu
    Elon Musk, výkonný ředitel společnosti Tesla, mluvil o továrně.

  • Tesla plánuje vytvořit ve Velké Británii jednu ze svých inženýrských základen

    Po nedávných komentářích ohledně nabytí německé inženýrské společnosti Grohmann se Elon Musk nechal slyšet, že by rád vytvořit další vývojovou základnu, a to ve Velké Británii. Jsou zde ovšem všeobecné snahy expanze do Evropy. Důvodem Muskovy snahy o proniknutí mezi britské inženýry je přirozený talent tamějších konstruktérů v oblasti automobilového průmyslu. Stačí se podívat na Formuli

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla po akvizici SolarCity oznámila první projekt: 1,4MW elektrárnu napájející celý ostrov

    Tesla tento týden dokončila akvizici společnosti Solar City za 2,6 miliardy dolarů (66,6 miliardy korun) a jako oslavu oznámila významný projekt – solární fotovoltaickou elektrárnu s bateriovým systémem pro napájení celého ostrova Ta’u v Americké Samoe. Ostrov byl původně napájen dieselovými generátory. Tesla je v uplynulém roce nahradila solárními fotovoltaickými panely doplněnými o baterie a tímto

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla postaví největší lithium-iontové bateriové uložiště na světě

    V Kalifornii má do konce roku vyrůst největší instalace lithium-iontových baterií na světě. Zakázku získala společnost Tesla, která na výstavbu poskytne celkem 20 MW svých baterií Powerpack. Loni v říjnu zažila Jižní Kalifornie katastrofu, kdy z rezervoáru Aliso Canyon začal unikat zemní plyn. Situaci se podařilo vyřešit až za několik měsíců. Mezi tím bylo evakuováno

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla představila Model 3, nejdostupnější vůz ze svého portfolia

    31. 3. 2016 večer (5:30 našeho času) představila automobilka Tesla Motors svůj v pořadí již čtvrtý vůz – Model 3. Přestože se počítá se započetím výroby až na konec roku 2017, již za první den automobilka nasbírala 130 000 objednávek od nadšených zákazníků. Z důvodu maximální spokojenosti budou po vzoru Ferrari mít přednost již stávající klienti společnosti, tedy vlastníci

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla představila Model X. Odveze sedm lidí i 2,3 tuny těžký přívěs
    Po několika odkladech dnes Tesla brzy ráno našeho času představila svůj první crossover, který nese označení Model X. Zájemci se mají těšit na technický základ z Modelu S vylepšený o řadu praktických věcí. Hlavním tahákem budou zadní vzhůru výklopné dveře, sedmimístný interiér nebo zavazadelník pod přední kapotou i klasicky vzadu.
  • Tesla představí Model X příští týden. Akce se bude vysílat živě
    Po dlouhých odkladech se zdá být definitivní, že příští týden, přesně řečeno 29. září, Tesla konečně představí svůj crossover označený jako Model X. Na internetu už koluje první obrázek naznačující sériovou verzi a také zprávy o tom, že Tesla bude vysílat představení živě přes internet.
  • Tesla urychluje vnitřní práce v Gigafactory, produkce začne na jaře

    Tesla urychluje výstavbu svého megalomanského projektu Gigafactory. Její interiér nyní čekají mnohamilionové investice. Továrna by podle posledních zpráv mohla začít vyrábět již na jaře příštího roku, což potvrdil sám Elon Musk. Podle nejnovějších reportů z Reno Gazette-Journal Tesla obdržela několik povolení pro mnoha milionové úpravy vnitřích prostor výrobního komplexu Gigafactory v Renu v Nevadě. Jednou

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla začala v Gigafactory vyrábět nový „nejlepší a nejlevnější“ typ bateriových článků

    Tesla začala včera ve své továrně Gigafactory vyrábět nové bateriové články, které bude využívat pro svá bateriová úložiště Powerwall 2 a Powerpack 3. Výroba stejného typu článků pro nejdostupnější elektromobil společnosti, Model 3, začne ve druhém čtvrtletí roku 2018. Společnost to uvedla na svých stránkách. Nový typ lithium-iontových článků s označením 2170 navrhla Tesla společně se

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla zpoplatní nadbytečné stání na svých rychlonabíjecích stanicích

    Majitelé Tesly budou platit za nadbytečné stání na rychlonabíjecích stanicích. Platit se má v Americe 0,40 dolarů za minutu, v Evropě potom 0,35 euro za minutu. Opatření přišlo po stížnostech řidičů. Poplatek bude účinný, pouze pokud bude stanice z většiny obsazena. Poplatek za zdržování Tesla udělala odvážný krok za účelem zlepšení účinnosti využití svých stanic. Společnost se rozhodla,

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla zruší neomezené rychlodobíjení zdarma pro nové majitele svých vozů

    Společnost Tesla přistoupila k nevyhnutelnému kroku zpoplatnění svých rychlodobíjecích stanic Supercharger. Ty již nebudou pro nové zákazníky neomezeně zdarma. Pro ty bude služba omezena na určitý počet kilowatthodin, jejichž množství by pro běžného uživatele nemělo být významně omezující. V současnosti lze ještě vozy objednávat za stávajících podmínek. Podle očekávání Tesla nezruší dobíjení zdarma v plném

    Publikováno na webu oEnergetice.cz


  • Tesla Model S nově umí samovolně otevřít vrata a vyjet z garáže (video)

    Nejnovější verze firmware (7.1) pro elektromobil Tesla Model S a Model X přináší funkci samovolného zaparkování a vyparkování automobilu z garáže, včetně automatického otevření elektrických vrat. Plány Elona Muska ovšem sahají mnohem dál. Automobilka Tesla přichází po svém „autopilotovi“ s další inovací. Majitelé elektromobilu Tesla Model S a Model X s novou aktualizací firmware již nemusí

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla Model S (2. díl): P90D je neuvěřitelně rychlá, ale je skutečně dokonalá?

    Z Tesly jsou všichni doslova očarovaní. Na trhu je již 4 roky, a přitom vypadá stále jako koncept. Nízká do široka rozkročená a dlouhá silueta, ohromná kola, zapuštěné kliky dveří, to se z konceptů do produkčních vozů často nedostane. Přesto pro mne byla zklamáním kvůli přehnanému očekávání a její auře výjimečnosti a dokonalosti. Model S je naživo snad ještě

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla Model S (1. díl): návštěva Tesla Store, podvozková platforma a facelift naživo

    Tesla Model S je neuvěřitelný fenomén současného automobilismu. První prototyp se objevil v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu, ovšem ještě s nejistým rozjetím výroby. Následné první vozy byly vyrobeny a dodány (Signature series pro opravdové fandy, kteří zaplatili předem vysokou zálohu bez možnosti vidět hotový automobil a znát výslednou cenu) v roce 2012. Následně

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla kvůli finančním pobídkám v Německu restrukturalizuje nabídku výbavy

    Kvůli německým finančním pobídkám, které se vztahují na elektromobily do cenové hranice 60 tisíc euro, došlo u Tesly Modelu S k ochuzení základní výbavy o položky dříve standardní, které se tímto se přesunuly do výbavy doplňkové. Tím byla hranice pokořena. S letošním zavedením finančních pobídek motivujících spotřebitele k nákupu elektromobilu, které byly mimo jiné podmíněné prodejní

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla kupuje za 2,6 mld. USD výrobce solárních panelů SolarCity

    Americký výrobce elektrických automobilů Tesla Motors dnes oznámil, že koupí výrobce solárních panelů SolarCity za 2,6 miliardy dolarů (63 miliard Kč). Sloučená firma bude pod jednou značkou prodávat elektromobily i solární a bateriové systémy. Převzetí SolarCity je součástí dlouhodobé strategie Tesly, jejíž další detaily nedávno představil její zakladatel a generální ředitel Elon Musk. Ten by

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla jedná o výstavbě Gigafactory 2 v Německu
    Elon Musk, výkonný ředitel společnosti Tesla, mluvil o továrně.
  • Tesla Gigafactory má podle analytiků hodnotu 50 miliard dolarů

    Analytik společnosti Global Equities Research Trip Chowdhry veřejně prohlásil, že Tesla/Panasonic Gigafactory má na trhu hodnotu 50 miliard amerických dolarů. Jedná se o desetinásobek ceny původního projektu. Odhad tržní ceny Gigafactory na úrovni 50 miliard dolarů je zhruba desetinásobek plánované ceny projektu a dokonce více než tržní kapitalizace Tesla Motors, která je nyní přibližně 34 miliard

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla emituje akcie v hodnotě 1,4 mld. dolarů na financování výroby modelu 3

    Automobilka Tesla Motors oznámila sekundární emisí akcií v hodnotě 1,4 miliardy dolarů (34 miliard korun). Získané finanční prostředky mají pokrýt výdaje spojené s výrobou nadcházejícího Modelu 3 a pomoci automobilce s navýšením celkové výroby na 500 tisíc vozů v roce 2018. Oznámení o emisi akcií přichází pouze několik hodin po té, co Goldman Sachs změnil

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla Články - OEnergetice.cz | OEnergetice.cz
    Tesla urychluje výstavbu svého megalomanského projektu Gigafactory. Web OEnergetice přináší svým čtenářům čerstvé informace ze světa energetiky a to jak světové,.
  • Tesla bude svou Gigafactory napájet z největší střešní solární elektrárny na světě

    Společnost Tesla si v rámci své továrny Gigafactory, jež začala před dvěma týdny vyrábět nový typ lithium-iontových článků, zakládá na její šetrnosti k životnímu prostředí. Společnost plánuje továrnu v Nevadě napájet ze 70MW solární fotovoltaické elektrárny, která se má stát největší střešní solární instalaci na světě, a zároveň hojně využívat recyklační procesy.  Plánem Tesly je, že

    Publikováno na webu oEnergetice.cz


  • Tesle roste čínský konkurent – LeEco představilo koncept elektromobilu

    Čínský miliardář Jia Yeuting se po výrobě televizorů a smartphonů vrhá do automobilového průmyslu. Jeho společnost LeEco představila svůj první koncept elektromobilu, který by se měl objevit v sériové produkci v roce 2018. Mohl by se stát konkurentem Tesly? Společnost Le Holdings Co., jejímž předsedou a zakladatelem je čínský miliardář Jia Yueting, původně začala s

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesle dochází peníze, plánuje dodatečné navýšení finančních prostředků

    Americká automobilka Tesla Motors, která nedávno oznámila akvizici výrobce solárních panelů SolarCity za 2,6 mld. USD, plánuje dodatečné navýšení finančních prostředků v letošním roce. Kromě financování  vývoje a produkce očekávaného elektromobilu Model 3 a výstavby továrny na baterie Gigafactory má být část prostředků použita právě na koupi SolarCity. Zahraniční agentura Reuters včera informovala, že Tesla Motors plánuje v letošním

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla zruší neomezené rychlodobíjení zdarma pro nové majitele svých vozů

    Společnost Tesla přistoupila k nevyhnutelnému kroku zpoplatnění svých rychlodobíjecích stanic Supercharger. Ty již nebudou pro nové zákazníky neomezeně zdarma. Pro ty bude služba omezena na určitý počet kilowatthodin, jejichž množství by pro běžného uživatele nemělo být významně omezující. V současnosti lze ještě vozy objednávat za stávajících podmínek. Podle očekávání Tesla nezruší dobíjení zdarma v plném

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla zpoplatní nadbytečné stání na svých rychlonabíjecích stanicích

    Majitelé Tesly budou platit za nadbytečné stání na rychlonabíjecích stanicích. Platit se má v Americe 0,40 dolarů za minutu, v Evropě potom 0,35 euro za minutu. Opatření přišlo po stížnostech řidičů. Poplatek bude účinný, pouze pokud bude stanice z většiny obsazena. Poplatek za zdržování Tesla udělala odvážný krok za účelem zlepšení účinnosti využití svých stanic. Společnost se rozhodla,

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla začala v Gigafactory vyrábět nový „nejlepší a nejlevnější“ typ bateriových článků

    Tesla začala včera ve své továrně Gigafactory vyrábět nové bateriové články, které bude využívat pro svá bateriová úložiště Powerwall 2 a Powerpack 3. Výroba stejného typu článků pro nejdostupnější elektromobil společnosti, Model 3, začne ve druhém čtvrtletí roku 2018. Společnost to uvedla na svých stránkách. Nový typ lithium-iontových článků s označením 2170 navrhla Tesla společně se

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla urychluje vnitřní práce v Gigafactory, produkce začne na jaře

    Tesla urychluje výstavbu svého megalomanského projektu Gigafactory. Její interiér nyní čekají mnohamilionové investice. Továrna by podle posledních zpráv mohla začít vyrábět již na jaře příštího roku, což potvrdil sám Elon Musk. Podle nejnovějších reportů z Reno Gazette-Journal Tesla obdržela několik povolení pro mnoha milionové úpravy vnitřích prostor výrobního komplexu Gigafactory v Renu v Nevadě. Jednou

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla představila Model 3, nejdostupnější vůz ze svého portfolia

    31. 3. 2016 večer (5:30 našeho času) představila automobilka Tesla Motors svůj v pořadí již čtvrtý vůz – Model 3. Přestože se počítá se započetím výroby až na konec roku 2017, již za první den automobilka nasbírala 130 000 objednávek od nadšených zákazníků. Z důvodu maximální spokojenosti budou po vzoru Ferrari mít přednost již stávající klienti společnosti, tedy vlastníci

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla postaví největší lithium-iontové bateriové uložiště na světě

    V Kalifornii má do konce roku vyrůst největší instalace lithium-iontových baterií na světě. Zakázku získala společnost Tesla, která na výstavbu poskytne celkem 20 MW svých baterií Powerpack. Loni v říjnu zažila Jižní Kalifornie katastrofu, kdy z rezervoáru Aliso Canyon začal unikat zemní plyn. Situaci se podařilo vyřešit až za několik měsíců. Mezi tím bylo evakuováno

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla po akvizici SolarCity oznámila první projekt: 1,4MW elektrárnu napájející celý ostrov

    Tesla tento týden dokončila akvizici společnosti Solar City za 2,6 miliardy dolarů (66,6 miliardy korun) a jako oslavu oznámila významný projekt – solární fotovoltaickou elektrárnu s bateriovým systémem pro napájení celého ostrova Ta’u v Americké Samoe. Ostrov byl původně napájen dieselovými generátory. Tesla je v uplynulém roce nahradila solárními fotovoltaickými panely doplněnými o baterie a tímto

    Publikováno na webu oEnergetice.cz

  • Tesla plánuje vytvořit ve Velké Británii jednu ze svých inženýrských základen

    Po nedávných komentářích ohledně nabytí německé inženýrské společnosti Grohmann se Elon Musk nechal slyšet, že by rád vytvořit další vývojovou základnu, a to ve Velké Británii. Jsou zde ovšem všeobecné snahy expanze do Evropy. Důvodem Muskovy snahy o proniknutí mezi britské inženýry je přirozený talent tamějších konstruktérů v oblasti automobilového průmyslu. Stačí se podívat na Formuli

    Publikováno na webu oEnergetice.cz


Hitpardáda štítků