Trhovci se umí chovat tržně

"Mladý pane, pojďte si něco koupit," láká v dobové anekdotě majitel stánku na jarmarku. "Když já nemám peníze," odpovídá hošík. "Tak tady nezacláněj, otrapo!" Prodejci se tehdy museli otáčet, stejně jako dnes. Ale funguje to všude stejně? Podle informací z Českého statistického úřadu mají stánkaři a trhovci o 15% vyšší marže a téměř dvanáctkrát vyšší rentabilitu tržeb oproti kamenným prodejnám. A nejde o srovnání s podvodníky a prodejci padělaných značkových tepláků, protože ti jistě své údaje pro účely statistiky neposkytují. V čem se tedy liší od většiny svých kolegů a proč dosahují takových nadstandardních výsledků?


Zdroj: www.intuitivnimarketing.cz
Témata: ZBOŽÍ, ALE, Z, JAKO, DOKONCE, VYŠŠÍ, HO, MAJÍ, PAK, UMÍ
  • V nově rozšířeném obchodním Centru Chodov bude nakupování zážitkem
    Společnost Unibail-Rodamco zahájila nejvýznamnější proměnu v historii pražského Centra Chodov od jeho otevření v roce 2005, jež přinese více než třetinové rozšíření dnešní plochy. Ta do podzimu 2017 z aktuálních 61 000 m2 vzroste na 100 286 m2. Zákazníci budou moci nově vybírat ze sortimentu bezkonkurenčního počtu 300 prodejních jednotek, z nichž se 23 představí […]
  • Brand Management 2015 – Naučte se strategicky řídit své značky
    Dne 23.9 se konala v příjemném prostředí Slovanského domu v Praze další z řady komerčních konferencí, které organizuje firma Blue Events. Ćím se liší komerční konference a odborná či vědecká konference…. Komerční konference je strukturovaně a programově postavena na tom, že prostor v programu dominantně dostanou partneři konference, kteří si svůj prostor zaplatí např. Kofola, […]
  • Banky sází na hypotéky po internetu. Očekávají zájem o refinancování
    UniCredit Bank nově začíná nabízet refinancování hypotéky online. Časem budou lidé zřejmě moci prostřednictvím internetu uzavírat i nové smlouvy.
  • Festival Tourfilm Karlovy Vary představí letos Velikonoční ostrov
    Nejstarší festival filmů s turistickou tematikou na světě Tourfilm Karlovy Vary přinese letos řadu novinek. Soutěž se více přiblíží klasickému filmovému festivalu a nabídne setkání s profesionály. Partnerskou zemí 48. ročníku, který se koná od 1. do 3. října, bude Velikonoční ostrov.
  • Uživatelské testování webu: Navrhujeme scénář testování
    Většina webových stránek je rozsáhlá a nemůžete po testerech chtít, aby s námi proklikali jednu stránku za druhou. Proto si vybereme několik důleąžitých oblastí a připravíme pro testery úkoly.
  • Vyhodnocení USD, EUR, GBP, AUD, NZD, CAD, SP500, DAX, FTSE, týden 39 2015

    Vyhodnocení USD, EUR, GBP, AUD, NZD, CAD, SP500, DAX, FTSE, týden 39 2015




    Jak to dopadlo
    Minulý týden se projevoval hlavně bezradností, poté co FED odložil zvýšení sazeb na obdob ke konci roku. Trhy se převážně pohybovaly stranou, nebo v případě akciových indexů mírně klesaly. Bezradnost je silně patrná a nikdo se neodvažuje sázet na výraznější cenovou akci. Tato sitace by mohla nahrávat tomu, že by se obchodníci mohli opět vrátit k technickému obchodování založeném na publikovaných zprávách. 
     
    Korelace v 39. týdnu
    EUR GBP AUD NZD CAD SP500 DAX FTSE
    0,66 -0,54 -0,54 0,27 0,47 0,46 -0,43 0,38
     








     
    Vysvětlivky:
    surp - pokud je modrá čára kladná jde o pozitivní překvapení, pokud je záporná, jde o negativní překvapení
    est - odhady ekonomického vývoje od analytiků pro konkrétní den
    real - ekonomický vývoj z publikovaných dat
     
    Horní graf zobrazuje čarami součty odhadů a reálného vývoje, překvapení zobrazuje modrý sloupec. 
    Dolní graf zobrazuje překvapení, odhady a publikovaný vývoj pro jednotlivé dny.
     
    Za ideálního stavu by vývoj měnového páru měl sledovat reálný vývoj ekonomiky. Růst zelené čáry by měl doprovázet růst v cenovém grafu a pokles zelené čáry by měl být doprovázen poklesem cenového grafu.
     
    Důvody proč to tak není:
    Odhady analytiků postihují jen publikovaná ekonomická data a nezahrnují vlivy, jako je vystoupení šéfů centrálních bank a dalších papalášů, nezahrnují politickou situaci, nezahrnují fiskální a monetární politiku a neberou do úvahy technické operace, jako je například vybírání zisků, či akce smart money.
     
    Odhady analytiků nejsou vždy přesné. Pokud jsou publikovaná čísla horší než očekávaná, vzniká negativní překvapení, které ovlivní vývoj na měnovém páru. V takovém případě může cena klesat, i když publikovaná data byla pozitivní, odhady byly také pozitivní, ale publikovaná čísla byla horší, než odhady. Pro pozitivní překvapení platí to samé.
     
    Z týdenního přehledu byly odstraněny měnové páry USD/CHF a USD/JPY. Oba páry nereagují na data z ekonomického vývoje svých zemí a v podstatě s nimi nejsou korelovány. CHF je po většinu času inverzně korelován s EUR. JPY je řízeno centrální bankou Japonska (BoJ) a podle zadání vlády bude oslabováno, dokud Japonsko nedosáhne inflace 2 %. Toto zadání zůstává v platnosti i v roce 2015

     
    Zdroj: kapitalovetrhy.blogspot.com

  • Výhled USD, EUR, GBP, AUD, NZD, CAD, SP500, DAX, FTSE, týden 40 2015

    Výhled USD, EUR, GBP, AUD, NZD, CAD, SP500, DAX, FTSE, týden 40 2015




    Odhad vývoje
    Pro ty, kdo se snaží obchodovat v nočním období, tu máme upozornění, že Nový Zéland přešel na zimní čas a Austrálie přejde koncem týdne. Tím se relativně posunul začátek obchodování na Novém Zélandě. Vzhledem k velikosti obchodních objemů to nic neznamená. Berte to jako připomínku, že přechod na zimní čas je za dveřmi.
     
    Hlavní událostí týdne bude páteční Zpráva o zaměstnanosti USA. Za zmínku také stojí čtvrteční a páteční státní svátek v Číně. Centrální bankéři již svá oznámení o tom, že nezmění sazby, vyplácali v minulém týdnu, ale tento týden je plný vystoupení nejrůznějších bankovních papalášů. Asi se chtějí všichni vyjádřit k situaci. Z toho plyne, že by mohl něco kecnout a vyvolat cenový pohyb pokud to pro ty, co ho budou poslouchat, bylo dostatečně zajímavé, či šokující. Nicméně ekonomicky je situace poměrně jasná, takže se spíš dá očekávat, že z těchto vystoupení žádná větší volatilita nevznikne.
     
    Očekávaná data pro dolar jsou celý příští týden spíš nepříznivá a to se týká i eura. Libra očekává v týdnu smíšená data. Kanada očekává ve středu špatné DPH, což by mohlo oslabit CAD. Austrálie očekává ve středu propad v počtu nově vydaných povolení ke stavbě domů, což by také mohlo oslabit AUD. Nicméně v pátek očekává Austrálie lepší obchodní prodeje, což by opět mohlo AUD posílit. U NZD nemáme na tento týden odhady.










    Vysvětlivky:
    surp - pokud je modrá čára kladná jde o pozitivní překvapení, pokud je záporná, jde o negativní překvapení
    est - odhady ekonomického vývoje od analytiků pro konkrétní den
    real - ekonomický vývoj z publikovaných dat
     
    Horní graf zobrazuje čarami součty odhadů a reálného vývoje, překvapení zobrazuje modrý sloupec. 
    Dolní graf zobrazuje překvapení, odhady a publikovaný vývoj pro jednotlivé dny.
     
    Za ideálního stavu by vývoj měnového páru měl sledovat reálný vývoj ekonomiky. Růst zelené čáry by měl doprovázet růst v cenovém grafu a pokles zelené čáry by měl být doprovázen poklesem cenového grafu.
     
    Důvody proč to tak není:
    Odhady analytiků postihují jen publikovaná ekonomická data a nezahrnují vlivy, jako je vystoupení šéfů centrálních bank a dalších papalášů, nezahrnují politickou situaci, nezahrnují fiskální a monetární politiku a neberou do úvahy technické operace, jako je například vybírání zisků, či akce smart money.
     
    Odhady analytiků nejsou vždy přesné. Pokud jsou publikovaná čísla horší než očekávaná, vzniká negativní překvapení, které ovlivní vývoj na měnovém páru. V takovém případě může cena klesat, i když publikovaná data byla pozitivní, odhady byly také pozitivní, ale publikovaná čísla byla horší, než odhady. Pro pozitivní překvapení platí to samé.
     
    Z týdenního přehledu byly odstraněny měnové páry USD/CHF a USD/JPY. Oba páry nereagují na data z ekonomického vývoje svých zemí a v podstatě s nimi nejsou korelovány. CHF je po většinu času inverzně korelován s EUR. JPY je řízeno centrální bankou Japonska (BoJ) a podle zadání vlády bude oslabováno, dokud Japonsko nedosáhne inflace 2 %. Toto zadání zůstává v platnosti i v roce 2015

     
    Zdroj: kapitalovetrhy.blogspot.com
  • Cena zlata a cena stříbra v minulém 39. týdnu 2015 a výhled

    Cena zlata a cena stříbra v minulém 39. týdnu 2015 a výhled




     
     
    GLD – po nákupním signálu
     
     
     
     
    SLV – po nákupním signálu
     
     
     
     
    GDX – po nákupním signálu
     
     
     
     
    XGD.TO – po prodejním signálu
     
     
     
     
    CEF – po nákupním signálu
     
     
     

    GLD prorazil resistenci a ustanovil tak podporu. Zde je možno vstupovat s nízkým rizikem.

     
    Závěr
    Dlouhodobý vývoj – po hlavním prodejním signálu z března 2012, kdy $HUI byl na úrovni 550.
    Krátkodobý vývoj – po nákupních signálech
    Sektorový cyklus zlata – od 11 září roste
    Obchodníci mohou vstupovat do obchodů na krátkodobých odrazech.
     
     
    Zdroj: Jack Chan 
     
  • Šéfuje velké firmě s finančním poradenstvím. Jako koníček prodává jídlo
    Společnost Partners poskytuje finanční poradenství. Předseda jejího představenstva Petr Borkovec si ale pořídil koníček. Na mapě Česka začínají naskakovat prodejny My Food, které kombinují prodej kvalitních potravin s bistrem.








  • Růst mezd o pět pct. zvýší náklady firmě o miliony ročně
    Praha - Případné pětiprocentní navýšení mezd, které požadují odbory, by zvýšilo náklady firmě s 50 zaměstnanci o více než milion korun ročně. V případě menší firmy s deseti...


  • Zákazníci se vrací do hypermarketů

    Tak už to máme černé na bílém: Jak uvádí čerstvá studie Shopping Monitor společnosti GfK, zákazníci se opět vracejí do hypermarketů. Radost tradičních obchodníků z oslabení pozice nejsilnějších konkurentů tedy netrvala dlouho. Zdá se, že nakupující nalákala zpět do velkoplošných prodejen šíře sortimentu čerstvého zboží. Každá mince má však i druhou stranu. A tou je neochota majitelů malých prodejen něco měnit a reagovat na nové trendy. Zákazníci většinou nenacházejí u tradičních prodejen žádná pozitiva, která by je odlišovala od odlidštěných samoobsluh. Není divu, že velká část z nich uvádí, že v tradičních prodejnách nakupuje spíše ze zvyku. To není dobrá zpráva.

  • Z archivu newsletterů: Zeptejte se u kolegy

    Objednal jsem si po internetu knihu a to u společnosti (vydavatelství a prodej knih), která slibovala, že ji vyexpeduje do pěti dnů. Když těch dnů uběhlo patnáct a stále se nic nedělo, poslal jsem e-mailem zdvořilý dotaz, zda se objednávka někde nezatoulala. Mně se to také občas stane a mám tedy pochopení. Žádná odpověď však nepřišla. Po dalších třech dnech jsem tedy zvedl telefon a přednesl pánovi, který se mi ozval na konci linky, svůj problém. Ke svému překvapení jsem uslyšel odpověď: "Já o tom nic nevím, já jsem obchodní zástupce."
     

  • SAMOŠKA: Od minulosti k budoucnosti

    Už jen dva týdny zbývají do 16. kongresu na podporu tradičního trhu SAMOŠKA. Nezapomeňte se registrovat! Velkým tématem kongresu bude panelová diskuse o současných a budoucích podmínkách pro podnikání v oblasti tradičního maloobchodu v České republice: Postavení tradičního trhu od 90. let minulého století a predikce budoucího vývoje, očekávaný vývoj české a evropské legislativy v oblasti maloobchodu, a především prodeje potravin.

  • Štítky | Intuitivní marketing
    Každý měsíc e-mailem pět stránek inspirací. Lepší je, když zákazník stravenkami neplatí. Kniha Budoucnost konkurence - proč si ji přečíst 1.
  • Prodej | Intuitivní marketing
    O prodeji na webu Intuitivní marketing. Řada. článků Miloše Tomana, rad, e-knih zdarma. K. tomu unikátní semináře a poradenství.
  • Management | Intuitivní marketing
    O managementu na Intuitivním marketingu. Řada. článků Miloše Tomana, rad, e-knih zdarma. Navíc. unikátní semináře, poradenství, koučování.
  • Kreativita | Intuitivní marketing
    Základem pro úspěch, a v byznysu zvláště, je tvořivost. Tato knížka je plná takových příběhů. Neznám moc lidí, kteří by milovali změny.
  • Maloobchod | Intuitivní marketing
    Řada článků pro tradiční obchodníky, provozovatele a manažery prodejen. Rady
  • Trendy roku 2016

    Na začátku ledna s oblibou čteme (a píšeme) úvahy, jak to v tomto roce bude, co nás čeká a nemine. Nemám křišťálovou kouli, takže věštby přenechám k tomu kompetentním lidem. Ani se nebudu zabývat makroekonomickými či politickými úvahami. Chci vám pouze ukázat několik trendů, které by v roce 2016 mohly zabrat a přinést vám prosperitu. Nejsou v podstatě ničím novým, ale občas neuškodí si ty "staré známé" věci připomenout, protože lidé mají ve zvyku zapomínat i na to, co se osvědčilo a přineslo úspěch. Často se marně honíme se za novým, ale přitom stačí pár takových známých přístupů zkombinovat, abychom tu požadovanou novou hodnotu dostali.

  • Inspirace | Intuitivní marketing
    Inspirace z Intuitivního marketingu Miloše Tomana. Zajímavé. knihy, příklady podnikatelů, cesty k úspěchu.


  • Trh práce 2017: Zásadní bude loajalita
    V roce 2017 se český pracovní trh dostane na pomyslné dno. Nezaměstnanost sice již nebude klesat tak rychle jako v roce 2016, ale na trhu již nebudou prakticky žádní volní lidé. Trh totiž dosáhne tzv.…
  • Trh práce a otevřené peněženky. Růst v USA je nejprudší za dva roky
    AKTUALIZOVÁNO: O 3,2 procenta rostla v přepočtu na celý rok americká ekonomika ve třetím letošním čtvrtletí. Je to více, než říkal prvotní 2,9% odhad i ve srovnání s 3% očekáváním analytiků a ekonomů. Pro třetí čtvrtletí roku to je nejvýraznější růst za poslední dva roky. Dolar reaguje posílením k 1,0570 vůči euru.
  • Trh práce| Personalista.com - Otevřený internetový HR magazín.
    Firmy i personální agentury hlásí před Vánoci rapidní nárůst brigádnických míst. Lidé starší 50 let patří mezi rizikové skupiny na trhu práce.
  • Trh práce táhne USD výše
    Velice dobrá páteční čísla z amerického trhu práce ukázala, že největší světová ekonomika zařadila na...
  • Trh práce USA: Analytici přestřelili, revize překvapila
    AKTUALIZOVÁNO – Americká ekonomika vytvořila v prosinci mimo zemědělství 156 tisíc pracovních míst, když analytici dle agentury Bloomberg očekávali v průměru 175 tisíc míst. Oznámilo to dnes americké ministerstvo práce, které zároveň výrazně revidovalo listopadová čísla na 204 tisíc ze 178 tisíc. Míra nezaměstnanosti vzrostla na 4,7 procenta.
  • Trh práce v Česku má proti dalším státům dostatek odborníků, zjistila studie
    Praha - Česká republika má ve srovnání s dalšími evropskými zeměmi relativní dostatek kvalifikovaných uchazečů. Firmy jsou tak zatím schopné volné odborné pozice například ve finančnictví nebo obchodě obsadit. Vyplývá to z dnes představené studie Global Skills Index 2015 nadnárodní poradenské společnosti Hays. Studie analyzovala pracovní trhy 31 světových ekonomik. Česko podle studie má navíc ve srovnání s okolními zeměmi poměrně velkou pružnost pracovního trhu díky nízkému množství omezení a dobrému propojení vládních nařízení s pracovním trhem.
  • Trh práce v ČR je v nejlepší kondici od roku 2008
    AKTUALIZOVÁNO – Nezaměstnanost v Česku v červnu klesla z květnových 5,4 procenta na 5,2 procenta. Analytici dle Bloomberg počítali s poklesem jen na 5,3 procenta. Uchazečů o práci bylo 384 tisíc. To je nejméně od prosince 2008, oznámil dnes Úřad práce ČR. Trh práce v ČR je v nejlepší kondici od roku 2008, uvedl hlavní ekonom skupiny Roklen Lukáš Kovanda.
  • Trh práce ve středoevropském regionu naráží na limity
    Nezaměstnanost ve středoevropském regionu (CEE) dlouhodobě klesá. Zaměstnanost dosahuje historicky nejvyšších úrovní a na trhu se již začíná projevovat nedostatek pracovních sil. V České republice, Polsku, Maďarsku i na Slovensku se již nezaměstnanost nachází pod mírou nezaměstnanosti nezrychlující inflaci (NAIRU), což vytváří tlak na růst mezd. Jejich průsak do cenové hladiny však bude zřejmě jen velmi pozvolný. Ukázala to analýza Komerční banky.
  • Trh práce v roce 2015: oživení zaměstnanosti
    Oproti stagnaci v minulých letech zaznamenal trh práce v loňském roce výrazné změny. Určitě pozitivní je růst české ekonomiky a s ním související snížení nezaměstnanosti, dále růst výdělků jak v soukromém, tak státním sektoru.
  • Trh práce v roce 2035. Připravte se!

    Zvýšená produktivita vede k nižší poptávce po lidské práci, populace ve světě narůstá a díky globalizaci na trhu dochází k jednoduchému jevu. Soupeříme o méně práce s více lidmi. Do budoucna nám technologie objem práce ještě sníží. Přinese to řadu výhod pro připravené a spoustu trápení nepřipraveným. Máme jen pár let na to se přizpůsobit. Kolik nás tu […]

    Příspěvek Trh práce v roce 2035. Připravte se! pochází z Samuel-Hornek.cz


  • Trendy roku 2016

    Na začátku ledna s oblibou čteme (a píšeme) úvahy, jak to v tomto roce bude, co nás čeká a nemine. Nemám křišťálovou kouli, takže věštby přenechám k tomu kompetentním lidem. Ani se nebudu zabývat makroekonomickými či politickými úvahami. Chci vám pouze ukázat několik trendů, které by v roce 2016 mohly zabrat a přinést vám prosperitu. Nejsou v podstatě ničím novým, ale občas neuškodí si ty "staré známé" věci připomenout, protože lidé mají ve zvyku zapomínat i na to, co se osvědčilo a přineslo úspěch. Často se marně honíme se za novým, ale přitom stačí pár takových známých přístupů zkombinovat, abychom tu požadovanou novou hodnotu dostali.

  • Strategie modrého oceánu - 2. vydání

    Ve snaze o dosažení udržitelného a ziskového růstu se firmy tradičně pouštějí do neúprosných konkurenčních střetů - do přímé konfrontace s konkurenty. Bojují o dosažení konkurenční výhody, svádějí bitvy o tržní podíl, usilují o to, aby vynikly, aby se něčím odlišily od svých konkurentů. Výsledkem takového přístupu jsou v dnešních podmínkách, kdy jednotlivá odvětví jsou doslova přeplněna konkurenty a kdy jejich nabídka vysoko převyšuje poptávku, "rudé oceány", v jejich krvavých vodách mezi sebou tito soupeři zápasí o neustále se zmenšující ziskový potenciál.

  • Strategie | Intuitivní marketing
    Já vám to věřím, že se v některých oborech dají najít různé formy prodeje a odlišit se tak od konkurence," řekl mi před časem jeden podnikatel.
  • Štítky | Intuitivní marketing
    Každý měsíc e-mailem pět stránek inspirací. Lepší je, když zákazník stravenkami neplatí. Kniha Budoucnost konkurence - proč si ji přečíst 1.
  • Steve Jobs: Zrození vizionáře

    Poutavě napsaná kniha, která mění zažitý způsob vnímání jedné z nejpůsobivějších osobností moderní historie. Zcela vyvrací pohled na Steva Jobse jako na člověka navždy ustrnulého mezi nepopiratelnou genialitou a nezvladatelným hulvátstvím. Nabízí odpověď na základní otázku o životní dráze a kariéře spoluzakladatele a šéfa Applu: Jak se bezohledný a arogantní mladík, jehož se raději zbavila i společnost, kterou sám založil, mohl nakonec stát nejúspěšnějším firemním lídrem a vizionářem současnosti?
     

  • Splňte si svůj podnikatelský sen

    Každý z nás má svůj velký sen, týkající se života, práce nebo vztahů. Někdo ho naplní brzy, jiný na to čeká skoro celý život, dalším se nepodaří uskutečnit své sny nikdy. Ale všichni víme, že jsou zde proto, aby se realizovaly. Lépe řečeno, abychom je my, konkrétní jedinci, uskutečnili. Sen, který zapadne, je ztracená příležitost. Nejen vaše. Tím, že naplníme svoji vizi, obvykle také pomůžeme jiným lidem, aby se i jejich sny staly skutečností. Například Tomáš Baťa vybudoval svůj podnik, ale tak, že se skládal z tisíců malých "podnikatelů", vydělávajících více a žijících lépe a kvalitněji, než byl průměr nejen Československa, ale celé Evropy.

  • Škola úspěchu

    Kniha Škola úspěchu - Jak jsem svůj neúspěch v prodeji obrátil na úspěch je jedna z publikací, která mě v mých prodejních začátcích významně ovlivnila. Doporučoval jsem ji i na svých seminářích věnovaných prodejním dovednostem, ale pak zmizela z knihkupeckých pultů. Potěšilo mě proto, že po více jak deseti letech se podařilo knihu znovu vydat. Myslím si, že neztratila nic ze své aktuálnosti a že i dnes by neměla chybět v knihovně žádného prodejce a obchodníka. Frank Bettger totiž dokázal ze svých neúspěchů (a pozdějších úspěchů) vytěžit obecně platné zásady, jednoduché a pochopitelné. A především snadno použitelné.

  • Seminář Úspěšný prodej | Intuitivní marketing
    Úspěšný prodej je v podstatě založen na jednoduché zásadě: "Dám zákazníkovi, co chce". Jenže většina obchodníků či podnikatelů dělá něco jiného. Nevědí
  • Seminář Chci být úspěšný | Intuitivní marketing
    Občas se setkávám s názorem, že úspěchu může dosáhnout maximálně 5%. Ostatním. prý chybí vhodné vlastnosti a především talent. Chtěl
  • Sdílet můžete kde co, včetně zákazníků

    Lukáš Uhl z Delivery Hero v jednom článku popsal, s jakou odezvou se setkala nabídka rozvážet restauracím jídlo a využít k tomu funkční logistickou síť: "První zkušenosti s tím jsou velice dobré. Pro většinu majitelů restaurací je to, že musí provozovat vlastní kurýrní síť, komplikované a nechtějí to dělat." Outsourcing, tedy přenechání některých činností dodavatelům, kteří se na ně specializují a jsou v nich dobří, není ničím novým. Ale jak se zdá, i na tomto poli dochází k vývoji. Místo klasického outsourcingu se nyní setkáváme se službami síťového charakteru.


  • Zákazníci se vrací do hypermarketů

    Tak už to máme černé na bílém: Jak uvádí čerstvá studie Shopping Monitor společnosti GfK, zákazníci se opět vracejí do hypermarketů. Radost tradičních obchodníků z oslabení pozice nejsilnějších konkurentů tedy netrvala dlouho. Zdá se, že nakupující nalákala zpět do velkoplošných prodejen šíře sortimentu čerstvého zboží. Každá mince má však i druhou stranu. A tou je neochota majitelů malých prodejen něco měnit a reagovat na nové trendy. Zákazníci většinou nenacházejí u tradičních prodejen žádná pozitiva, která by je odlišovala od odlidštěných samoobsluh. Není divu, že velká část z nich uvádí, že v tradičních prodejnách nakupuje spíše ze zvyku. To není dobrá zpráva.

  • Žába v hrnci a revoluce v podnikání

    Graf je obyčejně výstižnější, než dlouhé vysvětlování. Ten, který vám chci ukázat, porovnává podíl tradičních obchodníků na trhu s rychloobrátkovým sortimentem. Tedy především prodejen s potravinami a smíšeným zbožím, kde jsou největšími konkurenty globální řetězce. V roce 1997 si malí a střední podnikatelé z tohoto koláče ukousli 60%. O deset let později u nich však už nakupovalo jen 39% zákazníků a odhad pro rok 2017 mluví o desetiprocentním podílu. Dnes mají kolem 13%. To nejsou zrovna příjemná čísla. Víc mi ale vadí, že ti, kterých se to týká, často pokrčí rameny a říkají: "To je vývoj, to se nedá změnit.".

  • Vyvážený leadership

    Přední vysokoškolští pedagogové představují koncepci vyváženého vedení lidí, která zdůrazňuje nutnost osvojit si soubor zdánlivě protikladných, avšak doplňujících se manažerských dovedností a jejich efektivního, mnohostranného uplatňování v praxi. Kniha je založená na koncepci versatilního vedení rozpracované Robertem E. Kaplanem a Robertem B. Kaiserem. Jejím cílem je pomoci manažerům nacházet odpovědi na otázky, jak přiměřeným způsobem uplatňovat své silné stránky a posilovat ty dovednosti, jež jsou rozvinuty nedostatečně.

  • Vybudujte firmu od nuly

    Jim McCann, milionář a lídr amerického květinového průmyslu, pracoval původně jako vedoucí domova pro mladé chlapce. Potřeboval však nějaké peníze navíc a tak se rozhodl pustit do podnikání. Někdo ho upozornil na prodejnu, která byla na prodej. "Dozvěděl jsem se o květinářství a myslel jsem si, že o květinách toho moc nevím, ale měl jsem čas. To jest, měl jsem víkendy, a proč bych tedy nepracoval?" svěřil se později v Show Mika Litmana, rozhlasovém pořadu o úspěšných lidech. Jak je vidět, úspěch vždy nezačíná jasnou představou, v čem chcete podnikat. Ani skvělými znalostmi oboru, do kterého se chcete pustit.

    Dá se říci, že podnikatelé se dělí na dvě skupiny. Jedni přesně vědí, co chtějí dělat, druzí pak, čeho chtějí dosáhnout. Existují samozřejmě i lidé, kteří mají jasno v obojím, ale je jich jako šafránu. Podívejme se teď na druhou skupinu, podnikatele toužící po úspěchu, ať už přijde z kterékoliv strany. Možná nemají tolik sympatií, jako jejich praktičtí kolegové. Někdo je může považovat za snílky a stavitele vzdušných zámků. Ale není na tom nic špatného, ba právě naopak. Vědět, kam jdu, je velmi důležité, dokonce důležitější, než konkrétní způsob, jak se tam dostat. Hodně lidí nedosáhne úspěchu právě proto, že se soustředí jen na jednu cestu.

    "Úspěšné podnikatele vytvářím už více jak deset let."

    Ani prostou touhu po zbohatnutí nelze považovat za něco odsouzeníhodného. Mnozí bohatí se stejně časem doberou poznání svého životního poslání a vize. K tomu jsou totiž kromě jiného potřeba i životní zkušenosti. Klidně si tedy řekněte, že chcete být bohatí a úspěšní. Budete-li tomu věřit, dovede vás taková myšlenka k cíli stejně, jako třeba ušlechtilá potřeba pomáhat lidem.

    Hůře se však vymýšlí, v čem tedy podnikat, abyste svého cíle dosáhli. Naštěstí dnes existují způsoby, které by se daly považovat za univerzální. Nevyžadují hlubokou znalost oboru nebo konkrétní dovednost, spíš podnikatelské, obchodní a manažerské schopnosti. Jedním z nich jsou franšízy. Poskytovatelé vás naučí všechno, co k jejich provozování potřebujete, tedy pokud jde o odborné znalosti. Vy k tomu přidáte své osobní dovednosti a nadšení. Jediným problémem jsou vstupní poplatky a náklady, které zvláště u kamenných provozoven dosahují nepříjemné výše.

    Druhou možností jsou programy, které po vás žádné peníze nechtějí, protože je "splácíte" svými podnikatelskými výkony. Stejně jako v předchozím případě stačí, abyste měli odpovídající osobní schopnosti, know-how a odborná školení už dodá poskytovatel. Výhodou těchto systémů je, že můžete prakticky bez počátečních nákladů vybudovat firmu s milionovými obraty. Ani toto podnikání však není pro každého. Nemáte-li podnikatelské schopnosti, nemá cenu se do něj pouštět.

    To je také odpověď na nekonečné lamentace, odsuzující na internetu všechny snahy zbohatnout jinak, než jako zaměstnanec nebo drobný řemeslný živnostník (tedy vlastně nezbohatnout). Spousta lidí se pustí do podnikání, aniž by t tomu měli schopnosti. S rostoucími náklady a bez odpovídajících příjmů se i takové podnikání, které můžete vybudovat z nuly, brzy stane noční můrou. Málokdo samozřejmě přizná, že si to způsobil sám.

    Pokud jste přesvědčeni, že potřebné schopnosti podnikatelské schopnosti máte, jen váháte, v jakém druhu byznysu je využít, zajímejte se o účast v týmu programu *egg. Dostanete nejen potřebné odborné know-how, ale pomohu vám radami, podporou a vedením vybudovat úspěšnou firmu prakticky zdarma. Úspěšné podnikatele vytvářím už více jak deset let, můžete si tedy být jisti, že získáte prvotřídní péči.

      

  • Všímavost

    Všímavost je velice jednoduchá technika cvičení mysli, která nemusí zabrat více než pár minut denně, a přesto dokáže váš život naplnit, udělat vás spokojenějšími a zbavit vás podrážděnosti a neklidu. V praktickém a přehledném textu naleznete příběhy ze života zasazené do kontextu moderní doby, množství jednoduchých tipů a triků, například jak se vyrovnat s negativními emocemi, podrážděností, nudou, nesoustředěností, ospalostí, ale i s bolestí či strachem. Desítky jednoduchých cvičení zvládnete začlenit do svého každodenního programu, aniž by vám zabraly čas navíc - naopak ho díky nim získáte ještě více.

  • Vedení procesu změny

    V létě roku 1994 napsal John P. Kotter pro časopis Harvard Business Review článek nazvaný „Vedení změny: Proč pokusy o transformaci selhávají“. Text vzbudil obrovskou pozornost a okamžitě se vyhoupl do čela žebříčku reprintů HBR. Úspěch textu podnítil vydání knihy, která je považovaná za jednu z klíčových publikací historie manažerské literatury. I když od prvního vydání knihy Vedení procesu změny uplynulo už devatenáct let, neztratila pranic ze své aktuálnosti.
     

  • Úspěch má ten, kdo se dokáže odlišit

    Jeden podnikatel měl sen. V něm se k němu snesl Merkur (což je, jak známo, bůh obchodníků) a řekl mu: "Pojď, dám ti zbrusu novou prodejnu plnou zboží". A než se stačil vzpamatovat, ocitl se v krásném obchodě, s regály přeplněnými lákavým zbožím, cenovkami s neuvěřitelně nízkými ciframi a s nejmodernější samoobslužnou pokladnou. Když však vyšel ven, zjistil, že prodejna stojí uprostřed pouště. "No počkej, Merkure," zvolal. "Kde jsou zákazníci?" Bůh pokrčil rameny: "Vždyť ses o ně nikdy nestaral, tak k čemu by ti byli? Máš tady přece široko daleko nejlepší zboží s nejlepšími cenami. Pokud vím, vždycky jsi říkal, že to je hlavní a nic jiného nepotřebuješ."

  • Úspěch | Intuitivní marketing
    Setkávám se s prodejci, kteří se mohou chlubit jen nekonečnými řetězci odmítnutí. Kdo by nechtěl mít více nakupujících, vyšší tržby a věrné zákazníky.
  • Úspěch | Intuitivní marketing
    Nabídkový e-mail začínal slovy "Vážená paní Einsteinova. Chovanka švýcarského penzionátu, sedící večer na posteli a zapisující si, jaké pocity v ní vzbudil nový.
  • Tým *egg | Intuitivní marketing
    Sto lidí si přečte knihu o úspěchu, ale jen pět z nich se jí řídí a skutečně uspějí. Tisíc. lidí denně vyhledává na internetu články o tom, jak zvýšit své příjmy.

Hitpardáda štítků